Засідання наукового гуртка з психології було присвячено до Всесвітнього дня психічного здоров’я, яке вже традиційно відзначається і в Україні 10 жовтня. Наукова дискусія була присвячена темі: «Емоції, потреби та ресурси студентів під час навчання в умовах воєнного стану» під керівництвом Ксенії Андросович.
Емоції відіграють ключову роль у нашому житті, впливаючи на наші думки, поведінку та загальне самопочуття. Розуміння зв’язку між емоціями та ментальним здоров’ям є важливим для збереження психічного благополуччя особистості загалом, студентської молоді, зокрема.
На засіданні говорили про важливість усвідомлення своїх емоцій і їх своєчасне відреагування (вивільнення); про можливі психосоматичні розлади у разі тривалого пригнічення потреб; технології самодопомоги с стресових ситуаціях, тощо.
Студенти виконали кілька практичних вправ, які дозволили усвідомити, що:
– емоціями можна керувати, спрямовуючи їх енергію в позитивне русло;
– потреби не потрібно пригнічувати, аби уникнути фрустрації;
– варто щотижня здійснювати моніторинг рівня стресу (вправа «Термометр стресу);
– шукати внутрішні і зовнішні ресурси відновлення психічного здоров’я.
Наприклад, виконуючи вправу «Я-є, Я-маю, Я-можу, Я-буду» – змусило їх замислитися над арсеналом власних (внутрішніх) ресурсів, які ще слід досліджувати. Разом із тим студенти зрозуміли наскільки особистісні ресурси мають величезний потенціал для забезпечення стресостійкості, адаптивності й розкритті власного потенціалу.
Студенти відмітили ефективність простих технік самодопомоги: дихальні вправи «Діафрагмальне дихання», техніка прогресивної релаксації Едманда Джейкобсона, які використовують для зниження тривоги, сприяють розслабленню та заспокоєнню.
Також обговорили, яку роль відіграє освітнє середовище закладу, викладачі у формуванні позитивного ставлення до ментального здоров’я здобувачів освіти.