Баскетбольна музика «Ліги героїв»

У суботу, 15 грудня, команда нашого університету МНТУ-NRG завершить баскетбольний рік. Суперником наших хлопців стане колектив V Label Music Band - номінальний аутсайдер ліги. Про цю команду можна сказати одне - хлопці грають у баскетбол для задоволення. За останні два сезони V Label рідко залишає останній рядок турнірної таблиці, команда  мало забиває і багато пропускає. Розслаблятись, щоправда, теж не можна: попередні ігри V Label Music Band провели на гідному рівні і показали, що недооцінка суперника може боляче відобразитись у таблиці змагань.
Загалом, гарний шанс для МНТУ-NRG завершити рік на мажорній ноті і зробити прихильникам...

Справжній трилер у «Лізі героїв»

У недільному матчі проти одного з претендентів на перші місця у таблиці «Планета баскетбол» команда нашого університету продемонструвала, можливо, найбільш захопливу гру у цьогорічних змаганнях. Спочатку гра для МНТУ-NRG вийшла геть невдалою - у середині першого періоду спортивна агресія «Планети» легко перетворилась на, здавалось би, фатальну для МНТУ перевагу - 29:14 перед короткою перервою і 6 хвили без залікових балів для наших.
Та наші не здалися! Уже в наступному періоді відставання скоротилось до 5 очок - 46:41. Спрацювали індивідуальні проходи гравців і серія результативних триочкових кидків. Наприкінці третього періоду МНТУ-NRG спромоглися...

Атестація з української мови для держслужбовців в МНТУ – за найнижчими цінами

Пройти атестацію з української мови, що є обов'язковою умовою роботи на державній службі, можна на базі МНТУ. Атестація передбачає усну та письмову частини і проводиться як у індивідуальному порядку, так і на загальних сесіях.
Раді повідомити, що проходження атестації у МНТУ коштуватиме учасникам найдешевше в Україні - 300 гривень, у разі бажання отримати посвідчення у день проходження  атестації - 600 грн. та 800 гривень, якщо атестацію необхідно пройти у індивідуальному порядку у будь-який день. Видача дублікату атестаційного посвідчення у разі його втрати...

МНТУ-NRG у «Лізі героїв»: гра «планетарного» значення

До Нового Року лишається зовсім небагато часу, а отже, добігають кінця і цьогорічні спортивні події. Так, у аматорському турнірі з баскетболу «Ліга героїв» теж залишається геть небагато турів. У наступному з яких наша команда МНТУ-NRG має пройти одне з останніх серйозних випробувань. 9 грудня, о 17:30 наші хлопці вийдуть на ігровий майданчик проти справді грізного суперника.
Наразі «Планета баскетбол» цілком реально претендує на нагороди у турнірі, поступаючись лідеру всього 2 очками. Жоден з матчів цього колективу не був для суперників легкою прогулянкою. Навіть потужний і досі непереможений W Power зумів...

Запальний баскетбол: МНТУ-NRG зіграли черговий матч у «Лізі героїв»

У неділю, 2 грудня, команда МНТУ-NRG зіграла матч проти колективу «Баски» у рамках 6 туру аматорського турніру з баскетболу «Ліга героїв». З перших хвилин протистояння видалося запальним, адже обом командам необхідні були очки.
Мотивація гравців і відкритий атакувальний стиль обох команд призвели до короткої, але результативної «перестрілки» у першому періоді - обидва колективи грали без оборони, через що сирена зафіксувала рахунок 14:16 на користь «Басків».
А от друга частина зустрічі стала для команди МНТУ фатальною. Супротивник різко змінив тактику на...

Українська мова

Українська моваПояснювальна записка

Програму з української мови розроблено на основі Закону «Про загальну середню освіту», Державного стандарту базової і повної середньої освіти та Програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Українська мова» (Шелехова Г.Т., Тихоша В.І., Новосьолова В.І., та інші, за редакцією Скуратівського Л.В.)

В ній ураховано державний статус української мови, її суспільні функції, взято до уваги специфіку навчального предмета, що має виразні інтегративні функції, здатність справляти різнобічний навчальний, розвивальний і виховний впливи на учнів, сприяти формуванню особистості, готової до активної, творчої діяльності у всіх сферах життя демократичного суспільства, сучасні організаційні форми, методи і технології навчання рідної мови .

Досконале володіння державною мовою - важлива умова формування особистості майбутнього спеціаліста, становлення його світогляду, запорука професійної кар'єри.

Іспит з української мови є обов'язковим випробуванням під час вступу до коледжу, що дає змогу виявити не тільки рівень орфографічних, граматичних чи то пунктуаційних можливостей абітурієнта, а його загальний розвито

Під час вступу до Коледжу ПВНЗ МНТУ на базі 9 класів абітурієнти складають вступний екзамен з української мови (письмово) у формі диктанту.

1. Вступ

Основною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності є диктант.

Перевірці підлягають уміння: правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та слова, визначені для запам'ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; належним чином оформляти роботу.

2. Структура вступного випробування

Диктанти для вступних іспитів добираються відповідно до основних правил орфографії та пунктуації, з урахуванням таких вимог: відображення рівня розвитку сучасної української мови; наповненість орфограмами та пунктограмами, різноманітною лексикою і стилістичними засобами, передбаченими Програмою; відповідність нормам літературної мови; обсяг текстів: від 180 до 200 слів (на базі 9 класів). Зміст текстів зорієнтовано на тематику культурологічної змістової лінії, тобто представляють українську літературу, історію, звичаї і традиції, мистецькі скарби, матеріальну і духовну культуру українського народу, загальнолюдські цінності.

Тексти диктантів відповідають вимогам структурної цілісності та логічної завершеності, зрозумілі за змістом для вступників відповідної вікової категорії.

3. Основні вимоги до знань і умінь вступників

Вступники повинні знати:

  • особливості сучасної літературної української мови як форми загальнонаціональної мови;
  • основні мовні норми;
  • особливості та принципи українського правопису;
  • найважливіші фонетичні, орфографічні, пунктуаційні правила;
  • морфологічні ознаки та особливості частин мови.

Вступники повинні вміти:

  • знаходити вивчені орфограми та пунктограми, пояснювати їх, правильно писати слова з вивченими орфограмами, виправляти орфографічні та пунктуаційні помилки;
  • користуватись словниками різних типів; самостійно здобувати знання, працювати з навчальною літературою;
  • правильно вживати в мовленні різні за будовою та метою висловлювання речення;
  • дотримуватись норм українського мовленнєвого етикету.

4. Зміст програми

1. Лексикологія. Фразеологія.

Ознаки слова як мовної одиниці. Лексичне значення слова. Багатозначні й однозначні слова. Пряме та переносне значення слова. Омоніми. Антоніми. Синоніми. Лексика української мови за походженням. Власне українська лексика. Лексичні запозичення з інших мов. Загальновживані слова. Професійна, діалектна, розмовна лексика. Терміни Застарілі й нові слова (неологізми). Нейтральна й емоційно забарвлена лексика. Поняття про стійкі сполуки слів і вирази.

2. Фонетика і правопис.

Загальні питання правопису.

Поняття літературної української мови як унормованої форми загальнонародної мови. Види мовних норм. Фонетичний, морфологічний, диференційний, традиційний принципи українського правопису. Правила переносу частин слова.

Правопис голосних.

Правопис ненаголошених голосних у коренях слів. Чергування голосних: і з іншими голосними; є з о після шиплячих та й; е з и та о з а в окремих дієслівних основах.

Правопис приголосних.

Чергування приголосних при словозміні та словотворенні: г ,к ,х із ж, ч, ш (так зване перше перехідне пом'якшення); г,к,х із з,ц, с перед і (так зване друге перехідне пом'якшення); г, ж ,з, к, ч, ц, х, ш, с перед суфіксами - ськ(ий), -ств(о). Зміни приголосних при творенні іменників з суфіксом -ин(а.), при творенні вищого ступеня порівняння прикметників та прислівників. Давні чергування приголосних при словозміні у дієслівних формах.

Написання найуживаніших префіксів: -пре, -при, -пере, пред-, прі-, з-, с-, роз-, без-,під-, від-, об-. Голосні у префіксах іншомовного походження (дез-, дис-, диз-, анти-, деци-, де-, ре- тощо).

Написання найуживаніших суфіксів, іменникових: (-еньн, -оньн, -ичок, -ечок, -ин(а) тощо); прикметникових (-ин, -ичн(ий), - ічн(ий), -їчн(ий),

-ов, -ев, -єв, - ів, -їв тощо); дієслівні (-ува- (-юва-), -ова- (-йова-) та -ір-).

Вживання м'якого знака і апострофа.

Вживання апострофа після б, п, в, м, ф, р, к; після префікса та першої частини складного слова.

Вживання м'якого знака після д, т, з, с, л, н, ц; в дієслівних закінченнях третьої особи однини та множини теперішнього часу дійсного способу і в дієсловах наказового способу; після м'якого приголосного перед о в середині складу; у буквосполученнях -льц-, -льч-, -ньц-, -ньч-, -сьц-, -сьч- тощо. М'який знак у присвійних та відносних прикметниках.

Подвоєння, подовження приголосних; спрощення в групах приголосних.

Фонетично-морфологічні умови подовження, подвоєння та спрощення приголосних. Передача на письмі подовженої вимови приголосних д, т, з, с, ц, л, н, ж, ч, ш. Подвоєння літер внаслідок збігу на межі значущих частин слова.

Написання нн у прикметниках і похідних словах.

Спрощення у вимові та на письмі груп приголосних: стн, стл, снн, зкн, шчк, стц, стч, стськ, нтськ, нтств.

Правопис слів іншомовного походження.

Вживання и, і, ї та е, є у загальних та власних назвах.

Подовження та подвоєння приголосних у словах іншомовного походження. Особливості вживання м'якого знака та апострофа в іншомовних словах. Правопис е, є, и, і, ї у російських та інших слов'янських прізвищах і географічних назвах.

Вживання великої літери.

Вживання великої літери у словосполученнях для називання та означення вітчизняних, міжнародних, іноземних установ і організацій, об'єднань, спілок, установ, закладів; посад, наукових і почесних звань;

державних, міжнародних та релігійних свят, знаменних дат, історичних подій; почесних відзнак, нагород; найважливіших релігійних понять.

Написання з великої літери присвійних прикметників на -ів (-ов, -ев), з малої - відносних прикметників на -ськ(ий).

Мала літера у прикметниках на -ів, -ов,- ев, що входять до складу фразеологізмів або наукових термінів.

Милозвучність мови (оглядово).

Основні закони милозвучності української мови: уникання невиправданого збігу голосних та важкого для вимови збігу приголосних. Фонетичні засоби милозвучності мови: чергування у - в та і - й; додавання або відкидання голосних звуків на межі значущих частин слова, до (від) часток, прийменників тощо. Деякі художні засоби милозвучності мови: уникання тавтології однакових чи близьких за вимовою звуків, римування слів у прозі, немилозвучних збігів звуків на межі слів тощо.

3. Морфологія і правопис

Будова слова і правопис.

Прості, складні і складені слова. Творення (оглядово) і правопис складних слів: складні іменники, складні прикметники, складні та складені числівники, відчислівникові складні слова. Написання складноскорочених слів і графічних скорочень.

Іменник.

Іменник як частина мови. Закінчення іменників II відміни чоловічого роду в родовому відмінку однини та множини. Правопис іменників III відміни в орудному відмінку однини. Відмінювання множинних іменників. Невідмінювані іменники. Особливості кличного відмінка іменників.

Прикметник.

Прикметник як частина мови. Відмінкові закінчення прикметників. Правопис и та і в закінченнях прикметників. Творення і правопис присвійних прикметників.

Займенник.

Займенник як частина мови. Відмінювання і правопис займенників.

Числівник.

Числівник як частина мови. Особливості відмінювання кількісних і порядкових числівників. Узгодження числівників з іменниками.

Дієслово.

Дієслово як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль; форми дієслова (неозначена форма, дієслівні форми на - но, -то, дієприкметник, дієприслівник) та їх морфологічні особливості; особливості дієвідмінювання.

Прислівник.

Прислівник як частина мови. Правопис складних і складених прислівників.

Службові частини мови та вигук.

Прийменник, сполучник, частка як частини мови. Правопис найуживаніших прийменників, сполучників, часток (найскладніші випадки). Написання частки не з різними частинами мови. Найскладніші випадки правопису вигуків.

4. Синтаксис і пунктуація

Загальні відомості про речення.

Речення як структурна синтаксична одиниця. Класифікаційні ознаки простих та складних речень (огляд-повторення).

Пунктуація простого речення.

Тире в простому неускладненому реченні. Розділові знаки між однорідними членами речення. Узагальнюючі слова і розділові знаки при них. Відокремлення уточнюючих членів речення. Відокремлення додатків, обставин, означень, прикладок. Відокремлення слів, синтаксично не пов'язаних з членами речення (звертання, вставні й вставлені слова, слова - речення, вигуки).

Пунктуація складного речення.

Кома в складносурядному і складнопідрядному реченнях. Інші розділові знаки в складносурядному і складнопідрядному реченнях. Порівняльні звороти, розділові знаки в них. Розділові знаки в складному безсполучниковому реченні.

Розділові знаки в реченнях з різними видами зв'язків. Пряма мова і розділові знаки при ній.

5. Повторення вивченого та систематизація набутих знань

Знання мовних норм різних рівнів. Елементи фонетичного, словотворчого, морфологічного аналізів слова. Синтаксичний розбір речення.

Питання для самопідготовки.

  1. Пряме та переносне значення слова.
  2. Правила переносу частин слова.
  3. Правопис ненаголошених голосних у коренях слів.
  4. Чергування приголосних при словозміні та словотворенні:
  5. Написання найуживаніших префіксів.
  6. Вживання м'якого знака і апострофа.
  7. Подвоєння, подовження приголосних; спрощення в групах приголосних.
  8. Подовження та подвоєння приголосних у словах іншомовного походження.
  9. Особливості вживання м'якого знака та апострофа в іншомовних словах.
  10. Правопис е, є, и, і, ї у російських та інших слов'янських прізвищах і географічних назвах.
  11. Написання з великої літери присвійних прикметників на -ів (-ов, -ев), з малої - відносних прикметників на -ськ(ий).
  12. Вживання великої літери у словосполученнях для називання та означення вітчизняних, міжнародних, іноземних установ і організацій, об'єднань, спілок, установ, закладів; посад, наукових і почесних звань.
  13. Фонетичні засоби милозвучності мови.
  14. Художні засоби милозвучності мови.
  15. Правопис складних слів.
  16. Написання складноскорочених слів і графічних скорочень.
  17. Невідмінювані іменники.
  18. Особливості кличного відмінка іменників.
  19. Закінчення іменників II відміни чоловічого роду в родовому відмінку однини та множини.
  20. Відмінювання множинних іменників.
  21. Творення і правопис присвійних прикметників.
  22. Правопис и та і в закінченнях прикметників.
  23. Займенник як частина мови. Відмінювання і правопис займенників.
  24. Особливості відмінювання кількісних і порядкових числівників.
  25. Узгодження числівників з іменниками.
  26. Особливості дієвідмінювання.
  27. Правопис складних і складених прислівників.
  28. Правопис службових частин мови.
  29. Написання частки не з різними частинами мови.
  30. Класифікаційні ознаки простих та складних речень.
  31. Розділові знаки між однорідними членами речення.
  32. Тире в простому неускладненому реченні.
  33. Кома в складносурядному і складнопідрядному реченнях.
  34. Пряма мова і розділові знаки при ній.
  35. Синтаксичний розбір речення.

6. Рекомендована література

Основна:

  1. Глазова О.П. Українська орфографія: Навч. посібник. -Харків: Веста: Вид-во «Ранок», 2005 - 384 с
  2. Гуйванюк Н.В. та інші. Українська мова. Схеми, таблиці, тести: Навчальний посібник. - Львів: Світ, 2012.
  3. Козачук Г.О. Українська мова для абітурієнтів: Навч. посібник - 7-ме видання., стереотип. - К.: Вища школа, 2006 - 287 с.
  4. Ладоня І.О. Українська мова: Посібник для підготовки молодших спеціалістів вищих навчальних закладів: - К.: Вища школа: 2004.
  5. Ужченко В.Д. та інші . Сучасна українська мова: Збірник вправ і завдань: Навчальний посібник. -К.: Вища школа, 2006.
  6. Фурдуй М.І. Українська мова. Практикум з правопису: Навч. посібник/ За ред. В.В. Різуна. - К.: Либідь, 2002. - 272с.
  7. Ющук І.П. Практикум з правопису української мови, - Освіта, 2002.-254 с.

Додаткова :

  1. Авраменко О.М. Блажко М.Б. Українська мова та література: Довідник. Завдання в тестовій формі. І частина. - К.: Грамота, 2012
  2. Бусел В.Т. Великий зведений орфографічний словник сучасної української лексики: Перун, 2003.
  3. Олійник О.Б., Рідна мова - К.:Вікторія, 2014.

7. Критерії оцінювання диктанту як форми вступного випробування

Перевірка диктантів здійснюється за традиційною методикою на основі таких критеріїв:

  • орфографічні та пунктуаційні помилки оцінюються однаково;
  • однакові помилки в тому ж слові, що повторюється в диктанті, вважається однією помилкою;
  • помилки на те саме правило, але в інших словах, вважаються різними помилками;
  • розрізняють грубі і негрубі помилки, тобто такі, що істотно впливають на рівень грамотності, або навпаки;
  • до негрубих помилок відносять такі: у винятках з усіх правил; у написанні великої букви в складних власних найменуваннях; у випадках написання разом і окремо префіксів у прислівниках, утворених від іменників з прийменниками;у випадках написання разом і окремо частки не з прикметниками та дієприкметниками, що є присудками у реченні;у випадках, що вимагають розрізнення вживання не і ні у таких сполученнях: не хто інший, як...; не що інше, як... тощо;у заміні українських літер російськими; у пропуску одного зі сполучуваних розділових знаків або в порушенні їх послідовності.

При оцінюванні диктанту виправляються, але не враховуються такі орфографічні та пунктуаційні помилки:

  • на правила, що не включені до даної програми;
  • у передачі так званої авторської пунктуації;
  • помилки, що спотворюють звуковий склад слова.

При підрахуванні помилок дві негрубі помилки вважаються за одну грубу помилку;

три виправлення - за одну негрубу помилку,

п'ять виправлень - за одну грубу помилку;

одне виправлення не враховується при підрахуванні помилок від 9 балів;

відмінна оцінка не ставиться за наявності трьох і більше виправлень.

Нормативи оцінювання диктанту за 12-ти бальною системою

Бали

Кількість помилок

1

15 і більше

2

13 -14

3

11 - 12

4

9-10

5

7-8

6

5-6

7

4

8

3

9

1 + 1 (негруба)

10

1

11

1 негруба

12

-

Таблиця конвертації балів за 200- бальною шкалою оцінювання

Кількість помилок

Бали

Оцінка

-

200

12

1 негруба

199

11

1

189

10

1 + 1(негруба)

180

9

3

170

8

4

161

7

5-6

151

6

7-8

142

5

9-10

132

4

11-12

123

3

13-14

117

2

15 і більше

111

1

 

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Рівень акредитації: IV

Форма навчання: денна, заочна, за дистанційними технологіями

Кваліфікаційний рівень: молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр

Військова кафедра:

Гуртожиток:

Післядипломна освіта:

Аспірантура, докторантура:

Курси підготовки до ЗНО:

ПАРТНЕРИ