Усе тільки починається: вступна кампанія у МНТУ триває

Навчальний рік-2018 наразі вже розпочався, учорашні вступники-абітурієнти потроху освоюються у новій для них ролі студентів-першокурсників. Але навіть у середині вересня у вас ще є можливість стати одним з них та приєднатися до дружньої родини МНТУ. Ми нагадуємо - вступна кампанія в нашому університеті триває.
Якщо ви:
• вже маєте за спиною вищу освіту;
• отримали принаймні освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста;
• прагнете опанувати нову спеціальність або завершити навчання за старою...

Ваш шлях у велику науку: МНТУ чекає на нових аспірантів за спеціальністю 051 "Економіка"

Прагнете присвятити своє життя науці?
Не уявляєте свого майбутнього без кандидатського, а далі і докторського наукового ступеня?
Диплом магістра чи спеціаліста для вас не фінальна точка, а лише початок шляху?
Поглиблення знань у економіці - ваша мета?
Тоді саме вам ми з радістю повідомляємо - набір у аспірантуру МНТУ триває!
Вже майже 20 років наш університет присвятив створенню оптимальних умов для наукових розвідок та копіткої дослідницької праці у найактуальніших для сучасного світу галузях, підготовці фахових...

Курси підготовки до ЗНО

В МНТУ проводиться набір  на підготовче відділення, наповнення груп проводиться упродовж навчального року.
На жаль, розрив між вищою і середньою школою і досі буває значущим. Тому для успішного вступу до ВНЗ часто доводиться підтягувати знання. Навчання на підготовчих курсах не лише покращить знання, необхідні для успішного складання ЗНО, але й полегшить початок навчання, а також допоможе легше засвоїти програму вищої школи.
МНТУ продовжує набір слухачів на підготовче відділення, де абітурієнти зможуть  отримати базовий рівень знань, умінь та навичок, необхідних для вступу і успішного засвоєння програми молодших...

Атестація з української мови для держслужбовців в МНТУ – за найнижчими цінами

Пройти атестацію з української мови, що є обов'язковою умовою роботи на державній службі, можна на базі МНТУ. Атестація передбачає усну та письмову частини і проводиться як у індивідуальному порядку, так і на загальних сесіях.
Раді повідомити, що проходження атестації у МНТУ коштуватиме учасникам найдешевше в Україні - 300 гривень, у разі бажання отримати посвідчення у день проходження  атестації - 500 грн. та 700 гривень, якщо атестацію необхідно пройти у індивідуальному порядку у будь-який день. Видача дублікату атестаційного посвідчення у разі його втрати...

Тепер ви студенти: МНТУ вітає першокурсників!

Урочиста і водночас невимушена атмосфера, щасливі обличчя, серйозні, спрямовані у майбутнє погляди, піднесений настрій, цілий вир думок і емоцій... Саме у такій обстановці 1 вересня у МНТУ відбулася посвята у студенти.
Педагогічний колектив та керівництво вітає вас! Ще вчора - школярів та абітурієнтів. А сьогодні - вже повноправних, хай і наймолодших, членів дружньої університетської родини МНТУ! Перший крок на поріг альма-матер - один зі знакових моментів життя. Ви вже зробили важливий вибір - визначилися з майбутньою спеціальністю. Хочеться вірити, що саме вона стане для вас сферою невтомного...

Творчий конкурс

Творчий конкурсПояснювальна записка

Програма містить розділи «Правила виконання фізичних екзаменаційних вправ» та «Контрольні нормативи та оцінювання вправ  з багатоборства».

Нормативною базою для розробки програми творчого конкурсу з фізичної культури були: програма з фізичної культури для загальноосвітніх шкіл та єдина спортивна класифікація з видів спорту, задіяних у тестуванні з багатоборства.

Програма вступного випробування з фізичної культурискладено для абітурієнтів, що вступають на І курс навчання за освітньо-кваліфікаційним  рівнем  «молодший спеціаліст» на основі базової загальної середньої освіти відповідно до нормативних документів:

1. Постанова Кабінету Міністрів Україн ивід 15 січня 1996 р. № 80. Про державні тести і нормативи оцінки фізичної підготовленості населення України // Фізичне виховання в школі. - 1996. - № 1.

2. Постанова Кабінету Міністрів Україн ивід 23 листопада 2011 р. № 1392. Про затвердженняДержавного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

3. Програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів (1-11 класи) // Фізичневихованнявшколі. - 1999. - № 1.- С. 2-12.

4.Програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-11 класи. Основи здоров'я і фізична культура. - К.: Початкова школа. - 2001. - 112 с.

5. Контрольні нормативи оцінки стану фізичної підготовленості учнів 5-11-х класів / Здоров'я та фізична культура. - 2005. - №11-12. - С. 15.

1. ПРАВИЛА ВИКОНАННЯ ФІЗИЧНИХ ЕКЗАМЕНАЦІЙНИХ ВПРАВ

1. Піднімання в слід за 1 хвилину

Обладнання. Секундомір, гімнастична мата.
Опис проведення тестування. Учасник тестування лягає спиною на рівнуповерхню, ноги зігнуті в колінахпід прямим кутом, відстаньміж ступенями - 30 сантиметрів, пальці рук з'єднані за головою. Партнер тримає його ступені так, щоб п'ятки торкались опори.

Післякоманди «Можна!» учасниксідає, торкається ліктями колін і повертається у вихідне положення, торкаючись спиною і руками мати. Протягом 1 хвилини він повторює справу з максимальною часткою. Результатом тестування є кількістьпіднімань з положення лежачи в положення сидячи протягом 1 хвилини.  Загальнівказівки та зауваження. Відштовхуватись від мата ліктями забороняється. Учасниктестування повинен намагатися виконувати вправу без зупинки, але і після зупинки вправа можна продовжувати.

1. Човниковий біг 4x9 м

Обладнання. Секундоміри, що фіксують десяті частки секунди, рівна бігова доріжка завдовжки 9 м, обмежена двома паралельними лініями, за кожною лінією - два півкола радіусом 50 см з центром на лінії, 2 дерев'яні кубики (5x5 см).

Старт. Старт у човниковому бігу повинен бути позначений білою лінією шириною 5 см., і так щоб всі стартували на однаковій відстані від фінішу. Біг починається з команди або вистрілу стартера-екзаменатора, після того, як стартер переконався, що абітурієнт зайняв правильне стартове положення і не рухається.

Але, якщо за якоюсь причиною екзаменатор не задоволений ступенем готовності учасника до старту після того, коли він зайняв своє місце, екзаменатор повинен вимагати , щоб абітурієнт зійшов зі своєї позиції та знову підійшов до лінії старту.

В бігу стартер вимовляє наступні команди: «На старт!», «Увага!», «Марш!», або подає вистріл стартовим пістолетом.

Використання високого старту в бігу обов'язково. Після команди «На старт!» учасник повинен підійти до лінії старту та зайняти позицію за лінією старту.

При команді «Увага!» учасник повинен піднятися та зафіксувати останню позицію. Ноги учасника повинні бути розташовані до лінії старту та не торкатися її. Не виконання цих команд вважається як фальстарт після того, як пройшов визначений період часу.

Коли учасник зафіксував своє вихідне положення, надається команда «Марш!» або вистріл стартовим пістолетом.

Якщо учасник починає рух до вистрілу стартера (або команди «Марш»), він получає попередження. Дозволяється тільки один фальстарт без дискваліфікації учасника (учасників), які допустили фальстарт. Любий учасник, який допустив наступний фальстарт, дискваліфікується.

Біг по дистанції

Направлення човникового бігу повинно бути лівостороннім. Любий учасник, який штовхає суперника або мішає їм якимось чином, повинен бути дискваліфікованим.

За командою «Руш» він пробігає 9 м до другої лінії, бере один з двох дерев'яних кубиків, що лежать у півколі, повертається бігом назад і кладе його в стартове коло. Потім біжить за другим кубиком і, взявши його, повертається назад і кладе в стартове коло.

Якщо абітурієнта штовхає суперник, чим змушує його бігти не по своїй доріжці і при цьому абітурієнт не отримав ніякої реальної переваги, то абітурієнт не буде дискваліфікованим.

Якщо абітурієнт біжить на фінішній прямій не по своїй доріжці, або біжить по віражу за межами зовнішньої лінії своєї доріжки, не отримує при цьому ніякої реальної переваги і не мішає іншому учаснику, він також не буде дискваліфікованим.

Абітурієнт після самовільного залишення доріжки більш не допускається до продовження тестування.

Фініш

Фініш повинен бути позначено білою лінією шириною 5 см. Місця приходу учасників повинні визначатися в такому порядку, щоб тулуб (але ні голова, шия, рука, нога, кість або стопа) «доторкнувся» вертикальної площини, яка проведена від ближнього краю лінії фінішу та поклав другий кубик у стартове коло.

Результат фіксується за допомогою ручного хронометражу. Екзаменатори-хронометристи повинні розташовуватися уздовж лінії фінішу за межами доріжки. Вони повинні використовувати хронометри, або електроні секундоміри з цифровими показниками і ручним управлінням. Відлік часу починається з моменту подачі команди, появи спалаху або диму після пострілу пістолету до того моменту, коли люба частина тулуба (але ні голова, шия, рука, нога, кість або стопа) «доторкнулась» вертикальної площини, яка проведена від ближнього до старту краю лінії фінішу.

В човниковому бігу при ручному хронометражі час повинен округлятися з точністю до 1/10 секунди в бік збільшення. Якщо використовується хронометр з точністю до 1/100 секунди або електронний ручний цифровий хронометр, то весь час, який не закінчується на нуль в секундному виміру, округляється до 1/10 секунди в бік збільшення (наприклад: результат 10.11 округляється до 10.2).

Загальні вказівки і зауваження. Результат учасника визначається за кращою з двох проб. Кубик слід класти в півколо, а не кидати. Якщо кубик кидається, спроба не зараховується. Бігова доріжка повинна бути рівною, в належному стані, неслизькою.

Результатом тестування є час від старту до моменту, коли учасник тестування поклав другий кубик у стартове коло.

2. Стрибок у довжину з місця

Обладнання. Пол спортзалу з неслизькою поверхнею. Лінія відштовхування та розміткою в сантиметрах.

Опис проведення тестування. Учасник тестування стає носками до лінії відштовхування, робить змах руками назад, потім різко виносить їх уперед, відштовхуючись ногами, стрибає якомога далі.

При вимірюванні стрибків у довжину з місця результати округляються з точністю до 0,01м в бік зменшення, якщо вимірювана відстань не складає цілого сантиметра.

Результат виміряються від лінії для відштовхування до найближчої точки приземлення, залишеною частиною тіла стрибуна, самої близької до зони відштовхування. Вимірювання виконується перпендикулярно до лінії відштовхування.

Загальні вказівки і зауваження. Місце відштовхування і приземлення повинні перебувати на одному рівні.

Спроби

Спроба не зараховується, якщо учасник:

  • торкається пола між лінією для відштовхування та місцем приземлення;
  • відштовхується збоку від лінії;
  • застосовує в стрибку любий варіант сальто;
  • покидає місце приземлення, та перший контакт після приземлення з підлогою робиться ближче до лінії вимірювання, ніж ближчій слід, який залишено абітурієнтом. Це включає любий слід, який залишений в результаті утрати рівноваги, але більш близький до лінії відштовхування, ніж початковий слід.

Не є помилкою, якщо учасник частиною свого взуття або стопи торкається поверхні за межами любого краю лінії для відштовхування до лінії вимірювання.

Не є помилкою, якщо абітурієнт виходить назад через сектор для приземлення після того, як він правильно із неї вийшов.

Кожен учасник може зробити пробні спроби в секторі для стрибків до початку змагань. Кожному учаснику надається дві контрольні спроби. В кожній спробі час, який надається для її виконання, за правилами встановлює 1 хвилину і цей час не можна перевищувати.

Результатом тестування є дальність стрибка в сантиметрах.

2. КОНТРОЛЬНІ НОРМАТИВИ ТА ОЦІНЮВАННЯ ВПРАВ З БАГАТОБОРСТВА

БЗСО

Вправи з багатоборства

Піднімання в сід за 1 ХВ.

Нормативні вимоги, очки

юнаки

дівчата

5

4

3

2

1

0

5

4

3

2

1

0

>50-45

44-37

36-28

27-20

19

<15

>45-40

39-33

31-26

25

20

<15

Човниковийбіг 4*9 м (сек.)

9,3

9,8

10,3

10,8

11,3

<11,7

10,6

11,0

11,5

12,0

12,5

<13,0

Стрибок у довжину змісця (см)

230-

240

229-

210

209-

190

189-

179

178-168

<150

>200

199-185

184175

174165

164150

<150

Результати кожної вправи оцінюються в залікових очках. Підсумкова оцінка за екзамен з фізичної підготовки виставляється за 200-бальною системою на підставі сумарної кількості залікових очок

Сумарна кількість залікових Підсумковий бал за тестування очок за спортивне багатоборство з фізичної підготовки

15

200

14

190

13

180

12

172

11

162

10

153

9

143

8

134

7

124

6

110

5

105

4

100

3

95

2

90

1

85

 

 

ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ

творчого конкурсу (фізична підготовка) для вступників зі спеціальності Середня освіта (фізична культура) (на базі повної загальної середньої освіти)

Бали

Рівень підготовленості

Якісна оцінка фізичної підготовленості

200

191-199

181-190

Високий

12

11

10

172-180

162-171

153-161

Достатній

9

8

7

143-152

134-142

124-133

Середній

6

5

4

118-123

112-117

106-111

Початковий

3

2

1

3. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ТЕСТУВАННЯ

(для абітурієнтів з особливими потребами)

Тестові завдання передбачають вибір однієї правильної відповіді із декількох запропонованих.

Варіанти тестових завдань підібрані до вимог екзаменаційної комісії і мають сумарні оцінку 30 залікових балів.  Кожен варіант включає 10 тестових завдань по три залікових бали. Підсумковий бал за тестування вставляється за 200-бальною системою у відповідності з наведеними даними:

30-29

200

28-27

190

26-25

180

24-23

172

22-21

162

20-19

153

18-16

143

15-13

134

12-10

124

09-08

114

07-05

104

04-01

94

00-00

84

ПРОГРАМА ДЛЯ ТВОРЧОГО ВИПРОБУВАННЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ (у формі тестових завдань)

для абітурієнтів, що вступають на І курс навчання за освітньо-кваліфікаційним  рівнем  «молодший спеціаліст» на основі базової загальної середньої освіти

Фізичне виховання та спорт у сучасному суспільстві набувають першочергового значення у вирішенні завдань формування здорового способу життя, загальнолюдських і гуманістичних цінностей, досягнення фізичної досконалості людини, активного вдосконалення особистих і професійно- значущих якостей.

Метою розробки даної програми є формування загального обсягу базових знань у галузі фізичного виховання та основ здоров'я, що необхідні абітурієнту при вступі для абітурієнтів, що вступають на І курс навчання за освітньо-кваліфікаційним  рівнем  «молодший спеціаліст» на основі базової загальної середньої освіти.

Програма побудована на основі інтегрованого поєднання елементів знань щодо збереження і захисту життя, зміцнення здоров'я та розвитку рухових можливостей людини й спрямована на досягнення абітурієнтами здоров'язберігаючої, соціальної, загальнокультурної та інших компетентностей.

1.  Розвитокруховихможливостейлюдини.

Знання про фізичну культуру, власнездоров'я як важливікомпонентизагальнолюдськоїкультури і формуванняособистості. Можливостірозвиткуосновнихфізичнихякостей і руховихздібностейлюдини. Використанняфізичнихвправ для запобіганняпорушеннямпостави, зняттявтоми та розвантаження. Знання про рухливі, народні та спортивніігри, гімнастику, легку атлетику, плавання, зимовівиди спорту.

2.  Життя і здоров'ялюдини.

Поняття "здоров'я", "здоровий спосібжиття" та їхскладові. Руховаактивність як основа гармонійногорозвиткулюдськогоорганізму, йогоорганів і систем. Шляхи і засобизбереження та поліпшенняздоров'я. Мотивації до здорового способу життя.

3.  Фізична складова здоров'я.

Закономірності та механізми формування фізичної компоненти здоров'я. Моніторинг фізичної складової здоров'я. Догляд за тілом.Попередження найпоширеніших соматичних та інфекційних захворювань, травматизму, нещасних випадків. Запобігання захворюванням, що передаються статевим шляхом тощо.

4.  Соціальна складова здоров'я.

Соціальні аспекти здоров'я людини. Засади соціальної адаптації. Сім'я і здоров'я. Репродуктивне здоров'я. Підготовка молоді до дорослого життя та професійного самовизначення.

5.  Психічна і духовна складові здоров'я.

Самопізнання й самовиховання особистості. Розвиток сприйняття, пам'яті й уваги. Позитивне спілкування, запобіганняконфліктам та зменшенняшкідливого для здоров'явпливунадмірнихстресогеннихчинників.

Список літератури

Основна:

  1. Андрощук Н., Андрощук М. Основи здоров'я і фізична культура (теоретичні відомості) / Н. Андрощук, М. Андрощук. - Тернопіль: Підручники і посібники, 2006. - 160 с.
  2. Основиздоров'я. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніхнавчальнихзакладів.. - К.: Ірпінь: Перун, 2005.
  3. Програма з фізичноїкультури для загальноосвітніхнавчальнихзакладів (1-11 класи) // Фізичневихованнявшколі. - 1999. - № 1.- С. 2-12.
  4. Програма з фізичноїкультури для загальноосвітніхнавчальнихзакладів. 1-11 класи. Основиздоров'я і фізична культура. - К.: Початкова школа. - 2001. - 112 с.
  5. Шиян Б.М. Теорія і методика фізичноговихованняшколярів / Б.М. Шиян. - Частина 1. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2001. - С. 1-40, 71-95

Додаткова:

  1. Гимнастика с методикой преподавания (для педучилищ) / Под ред. Меньшиков Н.К. - М.: Просвещение, 1990.
  2. Гниденко О. Г. Оздоровчий вплив занять традиційними і нетрадиційними засобами фізичної культури для усунення відхилень у стані здоров'я студентів: методичні рекомендації / О. Г. Гниденко. - Черкаси, 2009. - 40 с.
  3. Горбунов А.А., Борис Аркадьев. Тренерское наследие. - М.:Физкультура и спорт, 1990. - 333 с.
  4. Деркач А.А., Исаев А.А. Педагогическое мастерство тренера. М.: Фізкультура и спорт, 1981. - 375 с.
  5. Дубровский В. И. Лечебная физическая культура (кинезитерапия): Учеб. для студентов высших учебных заведений / В. И. Дубровский. - 2-е изд.. стер. - М.: Гума-нит. изд. центр ВЛАДОС, 2001. - 608 с.

ЗРАЗОК ТЕСТОВОГО ЗАВДАННЯ

КОЛЕДЖ

ПВНЗ «МІЖНАРОДНИЙ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ АКАДЕМІКА ЮРІЯ БУГАЯ»

Варіант № 2

для вступного випробування

з фізичної підготовки

для абітурієнтів з особливими потребами

(кожна правильна відповідь оцінюється в 3 бала)

1. Легка атлетика включає:

  • плавання і стрільбу;
  • біг і стрибки;
  • гімнастику і акробатику;
  • армрестлінг і бадмінтон.

2. У гімнастику входять:

  • рухливі ігри;
  • спортивні ігри;
  • стрибки на батуті;
  • загальнорозвиваючі вправи.

3. Біг на довгі дистанції розвиває:

  • витривалість;
  • стрибучість;
  • координацію;
  • швидкість.

4. Вправи, де застосовується швидкість та сила називаються:

  • загальнорозвиваючими;
  • швидкісно-силовими;
  • груповими;
  • власне силовими.

5. З низького старту бігають на:

  • короткі дистанції;
  • середні дистанції;
  • довгі дистанції;
  • кроси.

6. Біг по пересічній місцевості називається:

  • стиль-чез;
  • марш-кидок;
  • крос

Програма затверджена на засіданні

Циклової комісії з фізичного виховання і природничих дисциплін

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Рівень акредитації: IV

Форма навчання: денна, заочна, за дистанційними технологіями

Кваліфікаційний рівень: молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр

Військова кафедра:

Гуртожиток:

Післядипломна освіта:

Аспірантура, докторантура:

Курси підготовки до ЗНО:

ПАРТНЕРИ