З Днем студента! – Найщиріші вітання від МНТУ

Студентське життя сповнене нових відкриттів, напружених моментів і, звичайно ж, щоденних веселощів. Мабуть, уміння знайти баланс між усіма цими аспектами і є справжньою метою кожного студента.
Статус студента стирає кордони між країнами і знімає мовний бар’єр, на студентів завжди покладаються великі надії, адже саме в них країна бачить своє майбутнє. Бути студентом - важко і весело водночас.
Сьогодні ваш день, шановні студенти. Саме той день, коли у студентського буття залишається лише одна сторона – світла, безтурботна, сповнена тільки радісних моментів. Колектив МНТУ від усього...

На шляху до європейського освітнього простору: представники МНТУ відвідали заходи Міжнародного інформаційного тижня програми Еразмус+ в Україні

Наш університет вже не перший рік веде активну роботу за рядом європейських програм, намагаючись долучитись до важливих для майбутнього України процесів створення відкритого освітнього простору. Серед іншого, МНТУ є учасником програми Європейського Союзу Еразмус+.
Тому представники університету не могли не відвідати Міжнародний інформаційний тиждень програми Еразмус+ в Україні, що проходив у Києві з 6 по 10 листопада цього року. Метою заходів, проведених у рамках Інформаційного тижня...

МНТУ запрошує: новий спецкурс для реабілітологів

Живете своєю професією?
Цікавитесь найактуальнішими тенденціями у медицині і реабілітології?
Бажаєте здобути нові навички і закріпити їх на практиці?
Тоді семінар «Концепція остеопатії в професії реабілітолога» - саме для вас!
МНТУ запрошує на спецкурс для фахівців, який проводитиметься прямо у стінах університету! На вас чекають:
• Лекції і практичні заняття;
• Теорія остеопатії і методики діагностики;
• Філософія лікування і передові техніки масажу...

Міжнародна науково-практична конференція «ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ, ЗДОБУТКИ, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ»

Маємо честь запросити Вас до участі у Міжнародній науково-практичній конференції «ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ, ЗДОБУТКИ, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ», яка відбудеться 15-16 грудня 2017 р. у ПВНЗ "Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая". Конференція присвячена пам'яті Бугая Юрія Миколайовича (1947-2003), академіка Академії гірничих наук України, члена-кореспондента...

Ліга героїв з баскетболу: нове випробування для спортсменів МНТУ

Команда нашого університету продовжує виступ у рамках аматорського баскетбольного турніру «Ліга героїв». Цього разу суперником хлопців з МНТУ стане амбіційна команда SelfMade, у тренерському штабі якої працюють колишні гравці професійного баскетбольного клубу «Будівельник».
Після напруженого матчу у першому турі наші хлопці прагнуть реабілітуватись за прикру поразку, а отже гра обіцяє бути видовищною. Підтримати спортсменів ви можете 12 листопада у спорткомплексі на території Київського військового ліцею імені Івана Богуна за адресою: бул. Лесі Українки, 25а. Команда МНТУ розпочне свій виступ о 15:00...

Творчий конкурс

Творчий конкурсПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Програма містить розділи «Правила виконання фізичних екзаменаційних вправ» та «Контрольні нормативи та оцінювання вправ з багатоборства».

Нормативною базою для розробки програми творчого конкурсу з фізичної культури були: програма з фізичної культури для загальноосвітніх шкіл та єдина спортивна класифікація з видів спорту, задіяних у тестуванні з багатоборства.

Програма вступного випробування з фізичної культури складено для абітурієнтів, що вступають на І курс навчання за освітньо-кваліфікаційним  рівнем  «молодший спеціаліст» на основі базової загальної середньої освіти відповідно до нормативних документів:

  1. Постанова Кабінету Міністрів України від 15 січня 1996 р. № 80. Про державні тести і нормативи оцінки фізичної підготовленості населення України // Фізичне виховання в школі. - 1996. - № 1.
  2. Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392. Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.
  3. Програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів (1-11 класи) // Фізичне виховання в школі. - 1999. - № 1.- С. 2-12.
  4. Програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-11 класи. Основи здоров'я і фізична культура. - К.: Початкова школа. - 2001. - 112 с.
  5. Контрольні нормативи оцінки стану фізичної підготовленості учнів 5-11-х класів / Здоров'я та фізична культура. - 2005. - №11-12. - С. 15.

1. ПРАВИЛА ВИКОНАННЯ ФІЗИЧНИХ ЕКЗАМЕНАЦІЙНИХ ВПРАВ

1.1.   Гімнастичні вправи

а). Підіймання ніг до прямого кута (90°) з вихідного положення «вис на гімнастичній стінці»

Підіймання ніг на гімнастичній стінці є вправою, під час виконання якої задіяна нижня частина тулуба (м'язи черевного пресу, частково-спини та стегон).

Початкове положення. Виконуючий норматив після виклику екзаменатора підходить до гімнастичного приладу (гімнастичної стінки) та за його дозволом приймає вихідне положення «вис на гімнастичній стінці» на одній з верхніх рейок (останній, або передостанній).

Правильне виконання починається після команди екзаменатора «Руш!». Треба підіймати прямі ноги, згинаючись у тазо-стегновому суглобі до прямого кута (90°).

Для спрощення виконання нормативу екзаменатор може використовувати орієнтири (долонь, гімнастична палиця, тощо) для торкання ногами та обмеження амплітуди руху уверх.

Завершення вправи. Вправа вважається завершеною, якщо виконуючий норматив не в змозі більше виконувати безпомилкових повторень, після другого попередження екзаменатора про не зарахований повтор, або при закінченні ліміту часу, який становить 30 секунд. Екзаменатор зобов'язаний попереджати виконуючого норматив про не зараховані спроби.

Недійсна спроба. Виконання не зараховується за наявності наступних ознак:

  • При русі вгору ноги випрямляються не повністю, тобто мають явний вигин у колінному суглобі.
  • При русі вгору або вниз ноги розводяться у будь-які сторони, є такими що не повністю прилягають одна до одної.
  • При опусканні ніг виконуючий не вертає їх у вихідне положення, тобто не торкається нижньої рейки.
  • Явна відмінність швидкості виконання (підіймання і опускання) або паузи відпочинку між повтореннями.
  • При русі вгору ноги не торкаються орієнтовної позначки або не доходять до кута 900.
  • При русі вгору явно використовуються допоміжні темпові рухи тулубом, руками або іншими частинами тіла (наприклад: розгойдування тощо)

б). Підтягування на високій перекладині (турніку) з вихідного положення «вис на перекладині на прямих руках»

Підтягування на високій перекладині (турніку) є вправою, під час виконання якої задіяна виключно (!) верхня частина тулуба (м'язи плечей, та плечового поясу).

Початкове положення. Виконуючий норматив після виклику екзаменатора підходить до гімнастичного приладу (перекладини) та за його дозволом приймає вихідне положення «вис на перекладині на прямих руках, хват зверху (виключно), дорівнює відстані ширині плечей».

Правильне виконання починається після команди екзаменатора «Руш!». Треба підіймати, згинати руки без допоміжних рухів будь-якою частиною тіла до моменту, коли підборіддя з'явиться над перекладиною. Після цього виконуючий норматив зобов'язаний без зайвих рухів повернутися у вихідне положення.

Для спрощення виконання нормативу екзаменатор може використовувати обмеження амплітуди руху ногами для запобігання розгойдуванню.

Завершення вправи. Вправа вважається завершеною, якщо виконуючий норматив не в змозі більше виконувати безпомилкових повторень, після другого попередження екзаменатора про не зарахований повтор.

Екзаменатор зобов'язаний попереджати виконуючого норматив про не зараховані спроби.

Екзаменатор зобов'язаний втрутитися у виконання вправи, якщо виконуючий не прийняв або систематично не повертається у вихідне положення, намагається виконувати вправу не за рахунок сили вказаних груп м'язів, а за рахунок темпових рухів та розгойдувань. Екзаменатор має право попередити про порушення та після повторного попередження достроково припинити складання нормативу.

Недійсна спроба. Виконання не зараховується за наявності наступних ознак:

  • Відсутнє вірне (описане вище) вихідне положення.
  • При русі вгору ноги здійснюють хлистоподібні допоміжні рухи.
  • Руки згинаються/випрямляються (або перше і друге разом) не повністю.
  • При русі вгору або вниз ноги розводяться у будь-які сторони, є такими що не повністю прилягають одна до одної або перехрещуються.
  • При опусканні вниз виконуючий не вертається у вихідне положення, тобто не фіксує його, намагаючись використовувати розгойдування грифу перекладини.
  • Явна відмінність швидкості виконання (підіймання і опускання) або паузи відпочинку між повтореннями.
  • При русі вгору явно використовуються допоміжні темпові рухи тулубом, або іншими частинами тіла (наприклад: розгойдування тощо).

1.2. Легкоатлетичні вправи

а). Човниковий біг 4x9 м

Обладнання. Секундоміри, що фіксують десяті частки секунди, рівна бігова доріжка завдовжки 9 м, обмежена двома паралельними лініями, за кожною лінією - два півкола радіусом 50 см з центром на лінії, 2 дерев'яні кубики (5x5 см).

Старт. Старт у човниковому бігу повинен бути позначений білою лінією шириною 5 см., і так щоб всі стартували на однаковій відстані від фінішу. Біг починається з команди або вистрілу стартера-екзаменатора, після того, як стартер переконався, що абітурієнт зайняв правильне стартове положення і не рухається.

Але, якщо за якоюсь причиною екзаменатор не задоволений ступенем готовності учасника до старту після того, коли він зайняв своє місце, екзаменатор повинен вимагати , щоб абітурієнт зійшов зі своєї позиції та знову підійшов до лінії старту.

В бігу стартер вимовляє наступні команди: «На старт!», «Увага!», «Марш!», або подає вистріл стартовим пістолетом.

Використання високого старту в бігу обов'язково. Після команди «На старт!» учасник повинен підійти до лінії старту та зайняти позицію за лінією старту.

При команді «Увага!» учасник повинен піднятися та зафіксувати останню позицію. Ноги учасника повинні бути розташовані до лінії старту та не торкатися її. Не виконання цих команд вважається як фальстарт після того, як пройшов визначений період часу.

Коли учасник зафіксував своє вихідне положення, надається команда «Марш!» або вистріл стартовим пістолетом.

Якщо учасник починає рух до вистрілу стартера (або команди «Марш»), він получає попередження. Дозволяється тільки один фальстарт без дискваліфікації учасника (учасників), які допустили фальстарт. Любий учасник, який допустив наступний фальстарт, дискваліфікується.

Біг по дистанції

Направлення човникового бігу повинно бути лівостороннім. Любий учасник, який штовхає суперника або мішає їм якимось чином, повинен бути дискваліфікованим.

За командою «Руш» він пробігає 9 м до другої лінії, бере один з двох дерев'яних кубиків, що лежать у півколі, повертається бігом назад і кладе його в стартове коло. Потім біжить за другим кубиком і, взявши його, повертається назад і кладе в стартове коло.

Якщо абітурієнта штовхає суперник, чим змушує його бігти не по своїй доріжці і при цьому абітурієнт не отримав ніякої реальної переваги, то абітурієнт не буде дискваліфікованим.

Якщо абітурієнт біжить на фінішній прямій не по своїй доріжці, або біжить по віражу за межами зовнішньої лінії своєї доріжки, не отримує при цьому ніякої реальної переваги і не мішає іншому учаснику, він також не буде дискваліфікованим.

Абітурієнт після самовільного залишення доріжки більш не допускається до продовження тестування.

Фініш

Фініш повинен бути позначено білою лінією шириною 5 см. Місця приходу учасників повинні визначатися в такому порядку, щоб тулуб (але ні голова, шия, рука, нога, кість або стопа) «доторкнувся» вертикальної площини, яка проведена від ближнього краю лінії фінішу та поклав другий кубик у стартове коло.

Результат фіксується за допомогою ручного хронометражу. Екзаменатори-хронометристи повинні розташовуватися уздовж лінії фінішу за межами доріжки. Вони повинні використовувати хронометри, або електроні секундоміри з цифровими показниками і ручним управлінням. Відлік часу починається з моменту подачі команди, появи спалаху або диму після пострілу пістолету до того моменту, коли люба частина тулуба (але ні голова, шия, рука, нога, кість або стопа) «доторкнулась» вертикальної площини, яка проведена від ближнього до старту краю лінії фінішу.

В човниковому бігу при ручному хронометражі час повинен округлятися з точністю до 1/10 секунди в бік збільшення. Якщо використовується хронометр з точністю до 1/100 секунди або електронний ручний цифровий хронометр, то весь час, який не закінчується на нуль в секундному виміру, округляється до 1/10 секунди в бік збільшення (наприклад: результат 10.11 округляється до 10.2).

Загальні вказівки і зауваження. Результат учасника визначається за кращою з двох проб. Кубик слід класти в півколо, а не кидати. Якщо кубик кидається, спроба не зараховується. Бігова доріжка повинна бути рівною, в належному стані, неслизькою.

Результатом тестування є час від старту до моменту, коли учасник тестування поклав другий кубик у стартове коло.

б). Стрибок у довжину з місця

Обладнання. Пол спортзалу з неслизькою поверхнею. Лінія відштовхування та розміткою в сантиметрах.

Опис проведення тестування. Учасник тестування стає носками до лінії відштовхування, робить змах руками назад, потім різко виносить їх уперед, відштовхуючись ногами, стрибає якомога далі.

При вимірюванні стрибків у довжину з місця результати округляються з точністю до 0,01м в бік зменшення, якщо вимірювана відстань не складає цілого сантиметра.

Результат виміряються від лінії для відштовхування до найближчої точки приземлення, залишеною частиною тіла стрибуна, самої близької до зони відштовхування. Вимірювання виконується перпендикулярно до лінії відштовхування.

Загальні вказівки і зауваження. Місце відштовхування і приземлення повинні перебувати на одному рівні.

Спроби

Спроба не зараховується , якщо учасник:

  • торкається пола між лінією для відштовхування та місцем приземлення;
  • відштовхується збоку від лінії;
  • застосовує в стрибку любий варіант сальто;
  • покидає місце приземлення, та перший контакт після приземлення з підлогою робиться ближче до лінії вимірювання, ніж ближчій слід, який залишено абітурієнтом. Це включає любий слід, який залишений в результаті утрати рівноваги, але більш близький до лінії відштовхування, ніж початковий слід.

Не є помилкою, якщо учасник частиною свого взуття або стопи торкається поверхні за межами любого краю лінії для відштовхування до лінії вимірювання.

Не є помилкою, якщо абітурієнт виходить назад через сектор для приземлення після того, як він правильно із неї вийшов.

Кожен учасник може зробити пробні спроби в секторі для стрибків до початку змагань. Кожному учаснику надається дві контрольні спроби. В кожній спробі час, який надається для її виконання, за правилами встановлює 1 хвилину і цей час не можна перевищувати.

Результатом тестування є дальність стрибка в сантиметрах.

2. КОНТРОЛЬНІ НОРМАТИВИ ТА ОЦІНЮВАННЯ ВПРАВ З БАГАТОБОРСТВА

БЗСО

Вправи з багатоборства
Піднімання в сід за 1 ХВ.

Нормативні вимоги, очки

юнаки

дівчата

5

4

3

2

1

0

5

4

3

2

1

0

>50-45

44-37

36-28

27-20

19

<15

>45-40

39-33

31-26

25

20

<15

Піднімання ніг до кута 90° за 30 сек. в висі на гімнастичній стінці

-

-

-

-

-

-

25

20

15

10

5

<5

Підтягування в висі на перекладині хватом зверху

>25

25

20

15

10

<10

-

-

-

-

-

-

Човниковий біг 4*9 м (сек.)

9,3

9,8

10,3

10,8

11,3

<11,7

10,6

11,0

11,5

12,0

12,5

<13,0

Стрибок у довжину з місця (см)

230-

240

229-

210

209-

190

189-

179

178-168

<150

>200

199-185

184175

174165

164150

<150

ПЗСО

Вправи з багатоборства Піднімання в сід за 1 ХВ.

Нормативні вимоги, очки

юнаки

дівчата

5

4

3

2

1

0

5

4

3

2

1

0

>60-55

54-47

46-38

37-30

29

<25

>55-50

49-43

41-36

35

30

<25

Піднімання ніг до кута 90° за 30 сек. в висі на гімнастичній стінці

-

-

-

-

-

-

25

20

15

10

5

<5

Підтягування в висі на перекладині хватом зверху

>25

25

20

15

10

<10

-

-

-

-

-

-

Човниковий біг 4*9 м (сек.)

9,3

9,8

10,3

10,8

11,3

<11,7

10,6

11,0

11,5

12,0

12,5

<13,0

Стрибок у довжину з місця (см)

230-

240

229-

210

209-

190

189-

179

178-168

<150

>200

199-185

184175

174165

164150

<150

Результати кожної вправи оцінюються в залікових очках. Підсумкова оцінка за екзамен з фізичної підготовки виставляється за 200-бальною системою на підставі сумарної кількості залікових очок

Сумарна кількість залікових Підсумковий бал за тестування очок за спортивне багатоборство з фізичної підготовки

20

200

19

190

18

180

17

172

16

162

15

153

14

143

13

134

12

124

11

110

10

105

9

100

8

95

7

90

6

85

5

0

3. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ТЕСТУВАННЯ

(для абітурієнтів з особливими потребами)

Тестові завдання передбачають вибір однієї правильної відповіді із декількох запропонованих.

Варіанти тестових завдань підібрані до вимог екзаменаційної комісії і мають сумарні оцінку 30 залікових балів.  Кожен варіант включає 10 тестових завдань по три залікових бали. Підсумковий бал за тестування вставляється за 200-бальною системою у відповідності з наведеними даними:

30-29

200

28-27

190

26-25

180

24-23

172

22-21

162

20-19

153

18-16

143

15-13

134

12-10

124

09-08

114

07-05

104

04-01

94

00-00

84

ПРОГРАМА ДЛЯ ТВОРЧОГО ВИПРОБУВАННЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ (у формі тестових завдань)

для абітурієнтів, що вступають на І курс навчання за освітньо-кваліфікаційним  рівнем  «молодший спеціаліст» на основі базової загальної середньої освіти

Фізичне виховання та спорт у сучасному суспільстві набувають першочергового значення у вирішенні завдань формування здорового способу життя, загальнолюдських і гуманістичних цінностей, досягнення фізичної досконалості людини, активного вдосконалення особистих і професійно- значущих якостей.

Метою розробки даної програми є формування загального обсягу базових знань у галузі фізичного виховання та основ здоров'я, що необхідні абітурієнту при вступі для абітурієнтів, що вступають на І курс навчання за освітньо-кваліфікаційним  рівнем  «молодший спеціаліст» на основі базової загальної середньої освіти.

Програма побудована на основі інтегрованого поєднання елементів знань щодо збереження і захисту життя, зміцнення здоров'я та розвитку рухових можливостей людини й спрямована на досягнення абітурієнтами здоров'язберігаючої, соціальної, загальнокультурної та інших компетентностей.

1.  Розвиток рухових можливостей людини.

Знання про фізичну культуру, власне здоров'я як важливі компоненти загальнолюдської культури і формування особистості. Можливості розвитку основних фізичних якостей і рухових здібностей людини. Використання фізичних вправ для запобігання порушенням постави, зняття втоми та розвантаження. Знання про рухливі, народні та спортивні ігри, гімнастику, легку атлетику, плавання, зимові види спорту.

2.  Життя і здоров'я людини.

Поняття "здоров'я", "здоровий спосіб життя" та їх складові. Рухова активність як основа гармонійного розвитку людського організму, його органів і систем. Шляхи і засоби збереження та поліпшення здоров'я. Мотивації до здорового способу життя.

3.  Фізична складова здоров'я.

Закономірності та механізми формування фізичної компоненти здоров'я. Моніторинг фізичної складової здоров'я. Догляд за тілом. Попередження найпоширеніших соматичних та інфекційних захворювань, травматизму, нещасних випадків. Запобігання захворюванням, що передаються статевим шляхом тощо.

4.  Соціальна складова здоров'я.

Соціальні аспекти здоров'я людини. Засади соціальної адаптації. Сім'я і здоров'я. Репродуктивне здоров'я. Підготовка молоді до дорослого життя та професійного самовизначення.

5.  Психічна і духовна складові здоров'я.

Самопізнання й самовиховання особистості. Розвиток сприйняття, пам'яті й уваги. Позитивне спілкування, запобігання конфліктам та зменшення шкідливого для здоров'я впливу надмірних стресогенних чинників.

Список літератури

Основна:

  1. Андрощук Н., Андрощук М. Основи здоров'я і фізична культура (теоретичні відомості) / Н. Андрощук, М. Андрощук. - Тернопіль: Підручники і посібники, 2006. - 160 с.
  2. Основи здоров'я. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.. - К.: Ірпінь: Перун, 2005.
  3. Програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів (1-11 класи) // Фізичне виховання в школі. - 1999. - № 1.- С. 2-12.
  4. Програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-11 класи. Основи здоров'я і фізична культура. - К.: Початкова школа. - 2001. - 112 с.
  5. Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів / Б.М. Шиян. - Частина 1. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2001. - С. 1-40, 71-95

Додаткова:

  1. Гимнастика с методикой преподавания (для педучилищ) / Под ред. Меньшиков Н.К. - М.: Просвещение, 1990.
  2. Гниденко О. Г. Оздоровчий вплив занять традиційними і нетрадиційними засобами фізичної культури для усунення відхилень у стані здоров'я студентів: методичні рекомендації / О. Г. Гниденко. - Черкаси, 2009. - 40 с.
  3. Горбунов А.А., Борис Аркадьев. Тренерское наследие. - М.:Физкультура и спорт, 1990. - 333 с.
  4. Деркач А.А., Исаев А.А. Педагогическое мастерство тренера. М.: Фізкультура и спорт, 1981. - 375 с.
  5. Дубровский В. И. Лечебная физическая культура (кинезитерапия): Учеб. для студентов высших учебных заведений / В. И. Дубровский. - 2-е изд.. стер. - М.: Гума-нит. изд. центр ВЛАДОС, 2001. - 608 с.

ЗРАЗОК ТЕСТОВОГО ЗАВДАННЯ

КОЛЕДЖ

ПВНЗ «МІЖНАРОДНИЙ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ АКАДЕМІКА ЮРІЯ БУГАЯ»

Варіант № 2

для вступного випробування

з фізичної підготовки

для абітурієнтів з особливими потребами

(кожна правильна відповідь оцінюється в 3 бала)

1. Легка атлетика включає:

  • плавання і стрільбу;
  • біг і стрибки;
  • гімнастику і акробатику;
  • армрестлінг і бадмінтон.

2. У гімнастику входять:

  • рухливі ігри;
  • спортивні ігри;
  • стрибки на батуті;
  • загальнорозвиваючі вправи.

3. Біг на довгі дистанції розвиває:

  • витривалість;
  • стрибучість;
  • координацію;
  • швидкість.

4. Вправи, де застосовується швидкість та сила називаються:

  • загальнорозвиваючими;
  • швидкісно-силовими;
  • груповими;
  • власне силовими.

5. З низького старту бігають на:

  • короткі дистанції;
  • середні дистанції;
  • довгі дистанції;
  • кроси.

6. Біг по пересічній місцевості називається:

  • стиль-чез;
  • марш-кидок;
  • крос

Програма затверджена на засіданні

Циклової комісії з фізичного виховання і природничих дисциплін

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Рівень акредитації: IV

Форма навчання: денна, заочна, за дистанційними технологіями

Кваліфікаційний рівень: молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр

Військова кафедра:

Гуртожиток:

Післядипломна освіта:

Аспірантура, докторантура:

Курси підготовки до ЗНО:

ПАРТНЕРИ