Ваш шлях у велику науку: МНТУ чекає на нових аспірантів за спеціальністю 051 "Економіка"

Прагнете присвятити своє життя науці?
Не уявляєте свого майбутнього без кандидатського, а далі і докторського наукового ступеня?
Диплом магістра чи спеціаліста для вас не фінальна точка, а лише початок шляху?
Поглиблення знань у економіці - ваша мета?
Тоді саме вам ми з радістю повідомляємо - набір у аспірантуру МНТУ розпочинається 04 березня по 29 березня 2019 року!
Вже майже 20 років наш університет присвятив створенню оптимальних умов для наукових розвідок та копіткої дослідницької праці у найактуальніших...

Пригоди Валентинки у МНТУ: університет святкує День закоханих!

Справжнє кохання здатне пройти крізь будь-які перепони і пороги. Саме цю думку якнайяскравіше демонструє нам історія святого Валентина, день якого наразі вважається святом всіх закоханих на планеті. Згадка про мученика, що віддав життя заради того, щоб закохані могли з'єднати свої душі навіть попри заборону тогочасного імператора, пройшла крізь віки. І сьогодні у день його страти, 14 лютого, закохані по усьому світу вітають одне одного із Днем Закоханих, розкриваючи в собі найглибші і найсвітліші почуття. І хоча сьогодні більшість людей не задумуються про релігійний аспект цього дня, та пам'ять про святого Валентина лишається символом найкращого...

Увага, правила: до вишу - лише з ID-карткою!

До уваги абітурієнтів, що планують наступного року вступати до ВНЗ на здобуття кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста на базі неповної середньої освіти (після 9 класу)!
Згідно з новими правилами прийому, вам необхідно вже найближчим часом потурбуватись про оформлення паспорту нового зразка у вигляді пластикової ID-картки. Такі документи можна отримати з 14 років, просто звернувшись у Державну міграційну службу за місцем реєстрації.
Як пояснив Генеральний директор департаменту вищої освіти і освіти дорослих Олег Шаров, вступити до ВНЗ без картки ( на основі свідоцтва про...

Запрошуємо на курс з «Кінезіологічне тейпування» у МНТУ

Кінезіологічне тейпування (КТ) - це метод швидкого та ефективного лікування,профілактики різноманітних м'язових і суглобових травм, болів без будь-якого медикаментозного втручання. Базується на особливій техніці накладання тейпів - спеціальних стрічок - на пошкоджену ділянку тіла.
Оскільки кінезіологічне тейпування сприяє біомеханічному лікуванню організму і не є інвазивним, то цей метод широко використовується у спортивній медицині (при травмах, забоях, розтягненнях, гематомах), фізіотерапії (при болях у спині, плечах, колінах, шиї), педіатрії (при сколіозі, плоскостопості), а також при порушенні лімфо...

«Незалежна Україна в координатах сталого розвитку»: до 25-річчя МНТУ побачила світ наукова монографія

Свій минулорічний ювілей наш університет також відзначив науковими звершеннями. Зокрема, вийшла до друку монографія, присвячена системному аналізу можливостей еволюційного розвитку національної соціально-економічної системи нашої країни у нинішніх умовах, що включають у себе не лише ресурсні обмеження, але й суспільно-політичні та військово-економічні загрози, які щоденно зростають. У цій науковій праці виявлено та досліджено ті перспективні вектори, соціально-економічного, технологічного і суспільного відродження, що наразі можуть укріпити та підсилити українську державу...

Французька мова

Французька моваЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Призначення програми - забезпечити проведення співбесіди з абітурієнтами, яким згідно Правил Прийому до ПВНЗ МНТУ у 2018р. надане  таке право при вступі для здобуття ступеня «Бакалавр».

Мета проведення співбесіди  полягає у визначенні якості підготовки вступника.

Завдання співбесіди полягають у перевірці та оцінюванні знань,  практичних навичок та вмінь абітурієнтів з метою визначення рівня навчальних досягнень абітурієнтів  з французької мови відповідно до вимог чинних навчальних програм та критеріїв оцінювання.

1. Зміст програми з французької мови. Тематичний виклад матеріалу.

Фонетика

Особливості французької вимови (довгота, носові звуки, відкриті/ закриті голосні). Поділ речень на ритмічні групи. Інтонація різного типу речень. Логічний наголос. Транскрипція Поділ речень на ритмічні групи.

Інтонація розповідних, питальних, складносурядних речень.

Лексика з тем

Члени родини. Час. Щоденні справи. Предмети одягу. Продукти харчування. Напої. Види відпочинку та занять. Свята. Природні явища. Назви навчальних предметів. Види діяльності на уроці. Зовнішність людини. Назви рис характеру.

Види магазинів. Основний асортимент товарів.  Ціна. Гроші. Розміри одягу. Назви страв. Види спорту. Види транспорту.  Предмети багажу. Проїзні документи. Визначні місця столиць. Види діяльності на уроках. Види домашніх обов'язків. Родинні свята. Кухонні прилади. Посуд. Види обробки продуктів харчування.

Медичні заклади. Медичні працівники. Симптоми захворювань. Лікарські засоби. Спортсмени. Види спортивних змагань. Спортивні клуби, секції. Визначні місця. Види позакласних заходів. Повсякденні дії.

Види дозвілля. Активний відпочинок. Кореспонденція. Літературні жанри. Робота в бібліотеці. Періодичні видання. Рубрики.  Музичні жанри/інструменти. Географічні поняття. Види ландшафтів. Типи шкіл. Навчальний персонал. Система оцінювання. Правила поведінки. Особисті дані.

Природні ресурси. Рослинний і тваринний світ. Види радіо- і телепрограм. Течії молодіжної культури. Клуби і товариства. Відомі вчені.
Винахідники і винаходи. Пам'ятки культури. Характеристики   професій. Фактори впливу на вибір професії. Якості особистості. Види особистісних стосунків. Спортивні події. Обладнання для спорту/дозвілля. Національні страви. Смаки, уподобання. Види природних катаклізмів. Жанри живопису.

Комп'ютерне обладнання та основні операції. Заклади освіти. Сучасні професії. Норми поведінки та спілкування. Види міжнародних змагань. Результати змагань.  Обладнання і персонал. Їжа, напої й закуски.

Організації по захисту навколишнього середовища. Фестивалі. Характеристика фільму / вистави / телепрограми. Види мистецтва. Емоції. Галузі науки. Технічна термінологія (інструкції). Міжнародні організації: ЄС, ООН, Рада Європи. Інституції ЄС. Міжнародні освітні програми.

Граматика (морфологія)

Іменник. Вживання іменників у множині.

Артикль. Вживання означеного i неозначеного артикля в основному значенні. Вживання скороченої форми означеного артикля, злитих форм артикля du, des, au, aux. Вживання партитивного артикля з іменниками, які означають речовини та якість (du pain, du courage). Найбільш поширені випадки вживання нульового артикля. Часткові артиклі.

Прикметник. Рід і число прикметників, ступені порівняння. Прикметник quel. Узгодження прикметників. Вживання вказівних і присвійних займенникових прикметників з іменниками. Неозначений прикметник tout.

Дієслово. Вживання часових форм Present de l'Indicatif, Passe compose, Passe simple, Passe Recent, Futur simple, Futur immediat, Futur dans le passe, Imparfait дієслів І, ІІ та ІІІ груп, Plus-que-parfait. Вживання зворотних дієслів у пройдених часових формах. Заперечна форма дієслів. Вживання Imperatif (2-га особа однини i множини та 1-ша особа множини). Conditionnel et Subjonctif (present, passe). Заперечення  з Jamais plus... Дієслова групи prendre. Пасивна форма дієслів. Вживання теперішнього часу після si. Узгодження часів дійсного способу. Неособові форми дієслів (герундій, дієприслівник). Інфінітивний зворот після рецептивних дієслів. Непряма мова.

Займенник. Вживання особових займенників у функції підмета i додатка (me, te, il, les, lui, vous, leur), вживання неозначено-особового займенника on, вживання займенників y, en. Особові займенники. Займенники y та en. Відносні займенники qui, Que, dont, ou. Відносні складні займенники. Неозначений займенник quel-qu'un. Складні вказівні займенники. Присвійні займенники.

Прислівник. Вживання ступенів порівняння прислівників. Якісні, обставинні, питальні прислівники. Прислівники на -ment.

Сполучники parce que, mais, ou, que.

Безособові звороти з дієсловом etre. Обмежувальний зворот Ne... que.

Словотворення за допомогою суфіксів, префіксів.

Синтаксис

Основні типи речень: стверджувальне, питальне, заперечне, спонукальне. Порядок слів у французьких реченнях різних типів. Безособові речення. Складносурядні та складнопідрядні речення. Вживання дієслова etre як зв'язки (Nous sommes dans la cour). Вживання запитального речення est-ce que із запитальними словами (Ou va-t-il?). Вживання заперечної форми речення з ne... pas, ne... rien, ne... jamais. Підрядні речення причини та наслідку.

Перелік тем (в межах програми загальноосвітніх шкіл) для ведення бесіди французькою мовою для демонстрації володіння мовленнєвими навичками

  1. Ma famille.
  2. Mon appartement.
  3. Le role des langues etrangeres dans la societe moderne.
  4. La musique que j'аime ecouter.
  5. Ma journee de travail.
  6. Kyiv, capitale de l'Ukraine.
  7. Ma ville natale.
  8. Les voyages.
  9. Le sport.
  10. Les saisons.
  11. А moi.
  12. Les fetes de l'Ukraine.
  13. Mon ami(e).
  14. Ma future profession.
  15. La France.
  16. Paris, capitale de La France .
  17. Un repas de fete.
  18. Les curiosites de Paris.
  19. Ma saison preferee.

2. СТРУКТУРА СПІВБЕСІДИ

Для вступників проводиться комплексне випробування з французької мови, що складається з наступних трьох завдань:

1) виконати лексико-граматичний тест.

Лексико-граматичний тест складається з 15 завдань і передбачає перевірку знань лексики та граматики французької мови в межах програми загальноосвітніх шкіл.

2) зробити переклад речень з української мови французькою.

Абітурієнтам пропонується перекласти 5 речень з української мови французькою. Підібрані речення містять зразки мови і мовлення (граматичні структури, лексичні одиниці), які відбивають типові і важливі граматичні та лексичні явища французької мови, включені в граматичний, лексичний, а також тематичний програмні мінімуми.

3) вести бесіду за заданою темою.

Бесіда з абітурієнтом проводиться на загальну, країнознавчу, суспільно-політичну тематику. Це завдання спрямоване на перевірку: сформованості рівня мовленнєвої діяльності, лексико-граматичних навичок, ступенів засвоєння системних знань про мову як засіб вираження думок і почуттів людини, формування мовних та мовленнєвих умінь, де важливим є уміння користуватися іноземною мовою як в усному, так і в писемному спілкуванні.

Розповідаючи про окремі факти та події свого життя, висловлюючи власні міркування і почуття, абітурієнт повен використовувати формули мовленнєвого етикету, прийняті в франкомовних країнах, автентичні засоби вираження. Від вступників очікують уміння правильно і відповідно до ситуації використовувати певні лексичні одиниці (частини мови), включаючи ряд фразеологічних зворотів, розмовних фраз та ідіоматичних виразів; відповідних граматичних форм (часові форми дієслова, допоміжні дієслова, та дієслова-зв'язки, іменники, прикметники тощо).

При виконанні усіх зазначених завдань до уваги беруться всі граматичні, лексичні та орфографічні помилки. Використання словників не допускається.

3. Список рекомендованої літератури

  1. Клименко Ю.М. Французька мова (підручник, 5-й рік навчання) 9 клас. - К.: Генеза, 2009.
  2. Клименко Ю.М. Французька мова (підручник, 8-й рік навчання) 9 клас. - К.: Генеза, 2009.
  3. Клименко Ю.М. Французька мова (підручник, 6-й рік навчання, рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас. - К.: Генеза, 2010.
  4. Клименко Ю.М. Французька мова (підручник, 6-й рік навчання, профільний рівень) 10 клас. - К.: Генеза, 2010.
  5. Клименко Ю.М. Французька мова (підручник, 9-й рік навчання, рівень стандарту) 10 клас. - К.: Генеза, 2010.
  6. Клименко Ю.М. Французька мова (підручник, 9-й рік навчання, профільний рівень) 10 клас. - К.: Генеза, 2010.
  7. Нодельман М.І. Французька мова (підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів). 11 клас. - К.: Перун, 2006.
  8. Чумак Н.П. Французька мова (підручник, 8-й рік навчання). 9 клас. - К.: Перун, 2009.
  9. Чумак Н.П. Французька мова (підручник, 9-й рік навчання, академічний рівень). 9 клас. - К.: Перун, 2010.
  10. Навчально-методичні комплекти з французької мови для загальноосвітніх та спеціальних навчальних закладів (для 1-11 класів). CLE International, 2010.

4. ВИМОГИ ЩОДО ВОЛОДІННЯ МОВНИМИ КОМПЕТЕНЦІЯМИ

Граматика

Вступник має продемонструвати володіння граматичним матеріалом, передбаченим Програмою загальноосвітніх навчальних закладів з іноземних мов, який відбиває типові і важливі граматичні та лексичні явища французької мови, включені в граматичний, лексичний, а також тематичний програмні мінімуми.

Лексика

Лексичний мінімум вступника має складати 1500-2000 одиниць, в першу чергу побутової тематики, відповідно до тематики ситуативного спілкування, передбаченої Програмою загальноосвітніх навчальних закладів з іноземних мов. В галузі словотворення вимагається володіння основними структурними типами слів в сучасній французькій мові (прості, похідні та складні слова). Абітурієнт повинен знати основи словоскладання, найважливіші словотворчі афікси; стійкі словосполучення та фразеологічні одиниці.

5. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ АБІТУРІЄНТІВ

За     результатами     співбесіди     предметна     комісія     приймає     рішення: «рекомендовано», «не рекомендовано».

Предметна комісія оцінює рівень підготовки абітурієнта наступним чином.

«Рекомендовано до вступу»:

  • абітурієнт читає, розуміє, відтворює та робить лексико-граматичний аналіз текстів різних стилів відповідно до норм фонетики, граматики та лексики;
  • абітурієнт вільно висловлює свої думки в монолозі та діалозі відповідно до норм шкільної програми, володіє багатим лексичним запасом, вдало аргументує свою точку зору, оперує ідіоматичними, фразеологічними та лексичними єдностями та діалогічними кліше, досконало володіючи фонетичними та граматичними навичками;
  • абітурієнт виконує письмові контрольні завдання (орфографічні, лексичні, граматичні та творчого характеру) без суттєвих помилок у правописі, граматиці та лексиці у повному обсязі.

«Не рекомендовано до вступу»:

  • абітурієнт читає, розуміє в цілому текст, аналізує його, веде бесіду за текстом середньої складності, відтворює його, допускаючи при цьому граматичні, лексичні та фонетичні помилки, які заважають розумінню;
  • абітурієнт читає запропоновані тексти, не розуміючи їх змісту, реагує на додаткові питання викладача щодо змісту тексту неадекватно, порушуючи правила фонетики, граматики та лексики;
  • абітурієнт зрозуміло висловлює свої думки в монолозі та діалозі відповідно до шкільної програми, але допускає при цьому суттєві помилки в граматиці, лексиці та фонетиці, темп мовлення повільний; вживає прості граматичні структури і небагатий лексичний мінімум, має труднощі адекватного розуміння в діалозі;
  • абітурієнт може передати лише простий зміст в монолозі, спираючись на обмежений лексичний мінімум, не вміє та не може вести діалог, не володіє граматичними, лексичними та фонетичними навичками, що робить комунікацію в режимах «студент - викладач», «студент - студент» неможливою;
  • абітурієнт виконує письмові контрольні завдання (орфографічні, лексичні, граматичні та творчого характеру), при цьому в творчих завданнях використовує лише прості граматичні структури і обмежений лексичний запас, не вміє аргументувати і довести свою думку письмово;
  • абітурієнт виконує письмові контрольні завдання (орфографічні, лексичні, граматичні та творчого характеру), допускаючи числення граматичні та лексичні помилки, які заважають розумінню. Не володіє орфографічною навичкою, не може висловити власну думку письмово.

Програма затверджена на засіданні

кафедри іноземних мов,

протокол № 5 від « 06 » березня 2018 року

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Рівень акредитації: IV

Форма навчання: денна, заочна, за дистанційними технологіями

Кваліфікаційний рівень: молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр

Військова кафедра:

Гуртожиток:

Післядипломна освіта:

Аспірантура, докторантура:

Курси підготовки до ЗНО:

ПАРТНЕРИ