Битва розуму: у МНТУ відбудеться гра «Брейн-ринг»

Накопиченні знання ніколи не бувають зайвими, саме вони визначають справжню глибину людського розуму. Та у сучасному інформаційному суспільстві знання, щоб вважатися корисними, конче мають бути реалізовані на практиці. А що може бути кращим, за інтелектуальну гру, котра перевіряє не лише набуті знання, але й уміння користуватись власним розумом для вирішення цікавих нестандартних завдань?
Тому МНТУ запрошує всіх охочих стати свідками інтелектуальної битви у рамках гри «Брейн-ринг»!  20 листопада о 9:45 першокурсники Коледжу МНТУ (групи КЛ-71, КЛ-72, КЛ-73) зійдуться у битві розуму і кмітливості. Бажаєте стати свідком захопливого...

Міжнародна науково-практична конференція «ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ, ЗДОБУТКИ, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ»

Маємо честь запросити Вас до участі у Міжнародній науково-практичній конференції «ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ, ЗДОБУТКИ, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ», яка відбудеться 15-16 грудня 2017 р. у ПВНЗ "Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая". Конференція присвячена пам'яті Бугая Юрія Миколайовича (1947-2003), академіка Академії гірничих наук України, члена-кореспондента...

З Днем студента! – Найщиріші вітання від МНТУ

Студентське життя сповнене нових відкриттів, напружених моментів і, звичайно ж, щоденних веселощів. Мабуть, уміння знайти баланс між усіма цими аспектами і є справжньою метою кожного студента.
Статус студента стирає кордони між країнами і знімає мовний бар’єр, на студентів завжди покладаються великі надії, адже саме в них країна бачить своє майбутнє. Бути студентом - важко і весело водночас.
Сьогодні ваш день, шановні студенти. Саме той день, коли у студентського буття залишається лише одна сторона – світла, безтурботна, сповнена тільки радісних моментів. Колектив МНТУ від усього...

На шляху до європейського освітнього простору: представники МНТУ відвідали заходи Міжнародного інформаційного тижня програми Еразмус+ в Україні

Наш університет вже не перший рік веде активну роботу за рядом європейських програм, намагаючись долучитись до важливих для майбутнього України процесів створення відкритого освітнього простору. Серед іншого, МНТУ є учасником програми Європейського Союзу Еразмус+.
Тому представники університету не могли не відвідати Міжнародний інформаційний тиждень програми Еразмус+ в Україні, що проходив у Києві з 6 по 10 листопада цього року. Метою заходів, проведених у рамках Інформаційного тижня...

МНТУ запрошує: новий спецкурс для реабілітологів

Живете своєю професією?
Цікавитесь найактуальнішими тенденціями у медицині і реабілітології?
Бажаєте здобути нові навички і закріпити їх на практиці?
Тоді семінар «Концепція остеопатії в професії реабілітолога» - саме для вас!
МНТУ запрошує на спецкурс для фахівців, який проводитиметься прямо у стінах університету! На вас чекають:
• Лекції і практичні заняття;
• Теорія остеопатії і методики діагностики;
• Філософія лікування і передові техніки масажу...

Англійська мова

Англійська моваЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Призначення програми - забезпечити проведення співбесіди з абітурієнтами, яким згідно Правил прийому до ПВНЗ МНТУ у 2017р. надане  таке право при вступі для здобуття ступеня «Бакалавр».

Мета проведення співбесіди  полягає у визначенні якості підготовки вступника.

Завдання співбесіди полягають у перевірці та оцінюванні знань,  практичних навичок та вмінь абітурієнтів з метою визначення рівня навчальних досягнень абітурієнтів  з англійської мови відповідно до вимог чинних навчальних програм та критеріїв оцінювання.

1. Зміст програми з англійської мови. Тематичний виклад матеріалу

Фонетика

Інтонація розповідного, стверджувального, заперечного, питального речень. Інтонація коротких відповідей. Відсутність приглушення кінцевих дзвінких приголосних. Злита вимова допоміжних дієслів з основними.

Основні звуко-буквенні відповідники. Короткі і довгі голосні. Злита вимова допоміжних слів з повнозначними. Наголос у словах і реченнях.

Інтонація питальних речень. Інтонація альтернативних питань. Особливості інтонації загальних і спеціальних питань.

Голосні короткі, довгі дифтонги. Приголосні дзвінкі, глухі. Інтонаційне оформлення речення. Інтонація розділових питань.

Інтонація речень з порівняннями. Випадки наголошення прийменників, сполучників у реченнях. Інтонація реплік погодження. Інтонація складного речення. Інтонація реплік вибачення, подяки, незадоволення, схвалення. Інтонація речень з однорідними членами. Інтонація реплік поради та висловлення почуттів

Омофони. Німі букви. Наголос у складних іменниках , прикметниках, прислівниках, тощо. Вимова деяких буквосполучень іноземного походження: gh, sch, ph, etc. Наголос у подвійних словах. Інтонація формального і неформального стилів.

Лексика з тем

Члени родини. Час. Щоденні справи. Предмети одягу. Продукти харчування. Напої. Види відпочинку та занять. Свята. Природні явища. Назви навчальних предметів. Види діяльності на уроці. Зовнішність людини. Назви рис характеру.

Види магазинів. Основний асортимент товарів.  Ціна. Гроші. Розміри одягу. Назви страв. Види спорту. Види транспорту.  Предмети багажу. Проїзні документи. Визначні місця столиць. Види діяльності на уроках. Види домашніх обов'язків. Родинні свята. Кухонні прилади. Посуд. Види обробки продуктів харчування.

Медичні заклади. Медичні працівники. Симптоми захворювань. Лікарські засоби. Спортсмени. Види спортивних змагань. Спортивні клуби, секції. Визначні місця. Види позакласних заходів. Повсякденні дії.

Види дозвілля. Активний відпочинок. Кореспонденція. Літературні жанри. Робота в бібліотеці. Періодичні видання. Рубрики.  Музичні жанри/інструменти. Географічні поняття. Види ландшафтів. Типи шкіл. Навчальний персонал. Система оцінювання. Правила поведінки. Особисті дані.

Природні ресурси. Рослинний і тваринний світ. Види радіо- і телепрограм. Течії молодіжної культури. Клуби і товариства. Відомі вчені.
Винахідники і винаходи. Пам'ятки культури. Характеристики   професій. Фактори впливу на вибір професії. Якості особистості. Види особистісних стосунків. Спортивні події. Обладнання для спорту/дозвілля. Національні страви. Смаки, уподобання. Види природних катаклізмів. Жанри живопису.

Комп'ютерне обладнання та основні операції. Заклади освіти. Сучасні професії. Норми поведінки та спілкування. Види міжнародних змагань. Результати змагань.  Обладнання і персонал. Їжа, напої й закуски.

Організації по захисту навколишнього середовища. Фестивалі. Характеристика фільму / вистави / телепрограми. Види мистецтва. Емоції. Галузі науки. Технічна термінологія (інструкції). Міжнародні організації: ЄС, ООН, Рада Європи. Інституції ЄС. Міжнародні освітні програми.

Граматика (морфологія)

Іменник. Однина, множина (винятки); присвійний відмінок; злічувані та незлічувані іменники

Артикль. Означений, неозначений, відсутність артикля.

Прикметник. Ступені порівняння (двоскладові та багатоскладові прикметники), порядок прикметників у фразі.

Займенник. Особові, присвійні, питальні, об'єктні, вказівні, неозначені займенники, похідні від some, any, no, every, yet, never з дієсловом у Present Perfect.

Прислівник. Частотні (seldom, sometimes, often), часу, ступеня (enough, too), часу (already, jast, yet, etc.), until/when, вищий та найвищий ступені порівняння прислівників.

Числівники. Кількісні, порядкові числівники.

Прийменники місця, напряму, часу.

Дієслово. Cтверджувальна, питальна та заперечна форми дієслова y Present, Past, Future Simple (Іndefinite), Present, Past, Future Progressive (Continuous), Present, Past, Future Perfect. Пасивний стан дієслова. Використання неособових форм дієслова: інфінітива, герундія, дієприслівника теперішнього та минулого часу. Структура Will or going to + Infinitive, Used to or would + Infinitive, Conditionals 0/1/2/3. Непряма мова: стверджувальні речення; накази та прохання. Варіанти відповідей  So do I, Neither... nor... ,Either... or...

Модальні дієслова та їх еквіваленти (can, could,will, may, might, must\mustn't, should, have to, ought to, need / needn't, be able to) в поєднанні з простою формою інфінітива. Модальні дієслова, модальні вирази to be allowed to, to let / make smb do.

Фразові дієслова з: get, be, look, keep, go, come, take, run, turn, call, break, give, put, make, clear, cut, fall, hold, let, hand.

Дієприкметник 1,2. Герундій.

Сполучники so, as...as, so...as, if, when, as soon as, till, until, etc.

Фразеологічні вирази.

Синтаксис

Основні типи речень: стверджувальне, питальне, заперечне, спонукальне. Порядок слів у реченнях різних типів. Безособові речення. Складносурядні, складнопідрядні речення (Defining Clauses, Non-defining Clauses). Пунктуація.

2. Перелік тем (в межах програми загальноосвітніх шкіл) для ведення бесіди англійською мовою для демонстрації володіння мовленнєвими навичками.

My working day.

  1. Seasons. Weather.
  2. Ukraine.
  3. London - the capital of the UK.
  4. The USA.
  5. Great Britain.
  6. My favourite film.
  7. Kyiv - the capital of Ukraine.
  8. Books I like to read.
  9. My favourite writer.
  10. My weekend.
  11. My favourite artist.
  12. The Environmental Conservation and Preservation.
  13. I like to study English.
  14. School Subjects.
  15. My flat.
  16. Sport in my life.
  17. Travelling.
  18. Entertainment.
  19. My school.

3. Структура співбесіди

Для вступників проводиться комплексне випробування з англійської мови, що складається з наступних трьох завдань:

1) виконати лексико-граматичний тест.

Лексико-граматичний тест складається з 15 завдань (вибір правильної відповіді з двох запропонованих варіантів) і передбачає перевірку знань лексики та граматики англійської мови в межах програми загальноосвітніх шкіл.

2) зробити переклад речень з української мови англійською.

Абітурієнтам пропонується перекласти 5 речень з української мови англійською. Підібрані речення містять зразки мови і мовлення (граматичні структури, лексичні одиниці), які відбивають типові і важливі граматичні та лексичні явища англійської мови, включені в граматичний, лексичний, а також тематичний програмні мінімуми.

3) вести бесіду за заданою темою.

Бесіда з абітурієнтом проводиться на загальну, країнознавчу, суспільно-політичну тематику. Це завдання спрямоване на перевірку: сформованості рівня мовленнєвої діяльності, лексико-граматичних навичок, ступенів засвоєння системних знань про мову як засіб вираження думок і почуттів людини, формування мовних та мовленнєвих умінь, де важливим є уміння користуватися іноземною мовою як в усному, так і в писемному спілкуванні.

Розповідаючи про окремі факти та події свого життя, висловлюючи власні міркування і почуття, абітурієнт повен використовувати формули мовленнєвого етикету, прийняті в англомовних країнах, автентичні засоби вираження. Від вступників очікують уміння правильно і відповідно до ситуації використовувати певні лексичні одиниці (частини мови), включаючи ряд фразеологічних зворотів, розмовних фраз та ідіоматичних виразів; відповідних граматичних форм (часові форми дієслова, допоміжні дієслова, та дієслова-зв'язки, іменники, прикметники тощо).

При виконанні усіх зазначених завдань до уваги беруться всі граматичні, лексичні та орфографічні помилки. Використання словників не допускається.

4. Список рекомендованої літератури

  1. Гужва Т.М. Reasons to Speak. Сучасні розмовні теми. - Х.: Торсінг Плюс, 2006. - 320 с.
  2. Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В. Across Cultures: Great Britain - Ukraine (НМК для спеціалізованих шкіл та профільних класів). 10-11 класи. - К.: Наш час, 2007. - 160 с.
  3. Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В. "Across Cultures: The USA-Ukraine" (НМК для спеціалізованих шкіл та профільних класів). - 10-11 класи. - К.: Наш час, 2008. - 160 с.
  4. Качалова К.Н., Изралевич Е.Е. Практическая грамматика английского языка с упражнениями и ключами. 8-е изд. - К.: Методика, 2003. - 672с. (Т.1 -  368с., Т.2 -  304с.)
  5. Коганов А.Б. Сучасна англійська мова: Розмовні теми (лексика, теми, діалоги, вправи): Для школярів, абітурієнтів, студентів. - К.: А.С.К., 2000. -   Кн.1. -  352с., Кн.2. -  352 с.
  6. Манси Е.А. Английский язык. В 2-х частях. Разговорные темы (тексты, диалоги): Для школьников, абитуриентов, студентов. -  К.: А. С. К. , 2000 - ч. 1-2. - 400+352 с.
  7. Несвіт А.М. Англійська мова (9-й рік навчання, профільний рівень). - К.: Генеза, 2010.
  8. Плахотник В.М., Мартинова М.Ю. Англійська мова: Підруч. для 11 кл. серед, шк. -  2-ге вид. -  К.: Освіта, 2000. -  240 с.
  9. Шпак В.К. Англійська мова: Навч.посібник.  - К.: Вища школа, 1995. - 239 с.

Список додаткової літературиБонк Н.О., Котій Г.А., Лук'янова Н.О. Підручник з англійської мови 1 і 2 част. М. 1992.

  1. Верба Г.В., Верба Л.Г. Довідник з граматики англійської мови. К. «Освіта», 1993.
  2. Longman Exams Dictionary. Longman, 2006.
  3. Mark Hancock - English Pronunciation in Use. Cambridge University press 2003.
  4. Raymond Murphy. English grammar in use. Intermediate. Cambridge University Press 2004.
  5. V.Evans, J.Dooley. Enterprise course book pre-int., Express publishing.

5. Вимоги щодо володіння мовними компетентностями

Граматика

Вступник має продемонструвати володіння граматичним матеріалом, передбаченим Програмою загальноосвітніх навчальних закладів з іноземних мов, який відбиває типові і важливі граматичні та лексичні явища англійської мови, включені в граматичний, лексичний, а також тематичний програмні мінімуми.

Лексика

Лексичний мінімум вступника має складати 1500-2000 одиниць, в першу чергу побутової тематики, відповідно до тематики ситуативного спілкування, передбаченої Програмою загальноосвітніх навчальних закладів з іноземних мов. В галузі словотворення вимагається володіння основними структурними типами слів в сучасній англійській мові (прості, похідні та складні слова). Абітурієнт повинен знати основи словоскладання, найважливіші словотворчі афікси; стійкі словосполучення та фразеологічні одиниці.

6. Критерії оцінювання знань абітурієнтів

За результатами співбесіди предметна комісія приймає рішення: «рекомендовано», «не рекомендовано».

Предметна комісія оцінює рівень підготовки абітурієнта наступним чином.

«Рекомендовано до вступу»:

  • абітурієнт читає, розуміє, відтворює та робить лексико-граматичний аналіз текстів різних стилів відповідно до норм фонетики, граматики та лексики;
  • абітурієнт вільно висловлює свої думки в монолозі та діалозі відповідно до норм шкільної програми, володіє багатим лексичним запасом, вдало аргументує свою точку зору, оперує ідіоматичними, фразеологічними та лексичними єдностями та діалогічними кліше, досконало володіючи фонетичними та граматичними навичками;
  • абітурієнт виконує письмові контрольні завдання (орфографічні, лексичні, граматичні та творчого характеру) без суттєвих помилок у правописі, граматиці та лексиці у повному обсязі.

«Не рекомендовано до вступу»:

  • абітурієнт читає, розуміє в цілому текст, аналізує його, веде бесіду за текстом середньої складності, відтворює його, допускаючи при цьому граматичні, лексичні та фонетичні помилки, які заважають розумінню;
  • абітурієнт читає запропоновані тексти, не розуміючи їх змісту, реагує на додаткові питання викладача щодо змісту тексту неадекватно, порушуючи правила фонетики, граматики та лексики;
  • абітурієнт зрозуміло висловлює свої думки в монолозі та діалозі відповідно до шкільної програми, але допускає при цьому суттєві помилки в граматиці, лексиці та фонетиці, темп мовлення повільний; вживає прості граматичні структури і небагатий лексичний мінімум, має труднощі адекватного розуміння в діалозі;
  • абітурієнт може передати лише простий зміст в монолозі, спираючись на обмежений лексичний мінімум, не вміє та не може вести діалог, не володіє граматичними, лексичними та фонетичними навичками, що робить комунікацію в режимах «студент - викладач», «студент - студент» неможливою;
  • абітурієнт виконує письмові контрольні завдання (орфографічні, лексичні, граматичні та творчого характеру), при цьому в творчих завданнях використовує лише прості граматичні структури і обмежений лексичний запас, не вміє аргументувати і довести свою думку письмово;
  • абітурієнт виконує письмові контрольні завдання (орфографічні, лексичні, граматичні та творчого характеру), допускаючи числення граматичні та лексичні помилки, які заважають розумінню. Не володіє орфографічною навичкою, не може висловити власну думку письмово.

Програма затверджена на засіданні кафедри іноземних мов,

протокол № 5 від « 21 » лютого 2017 року

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Рівень акредитації: IV

Форма навчання: денна, заочна, за дистанційними технологіями

Кваліфікаційний рівень: молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр

Військова кафедра:

Гуртожиток:

Післядипломна освіта:

Аспірантура, докторантура:

Курси підготовки до ЗНО:

ПАРТНЕРИ