Дорадчий моніторинг проекту Еразмус+ “Європейське законодавство в сфері прав людини для університетів України та Молдови”

В стінах Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського «Харківський Авіаційний Інститут», 5 вересня 2019р. відбувся дорадчий моніторинг проекту Еразмус+ “Європейське законодавство в сфері прав людини для університетів України та Молдови” (European Human Rights Law for Universities of Ukraine and Moldova 573861-EPP-1-2016-1-EE-EPPKA2-CBHE-JP / HRLAW). Моніторинг було проведено представниками Національного Еразмус+ офісу в Україні.
Протягом доби українські університети-партнери...

Базові навички медіатора

Запрошуємо вас на 4-х модульну Сертифікаційну навчально-практичну програму: "Базові навички медіатора" (БНМ) – 120 год. навчання та практики.
Графік навчання:
1 модуль: 10-12 жовтня 2019р.
2 модуль: 14-16 листопада 2019р.
3 модуль: 19-21 грудня 2019р.
4 модуль: 23-25 січня 2020р.
Програма БНМ відповідає міжнародним стандартам підготовки медіаторів та надає можливість учасникам:
• отримати теоретичні знання та практичні інструменти для роботи медіатора
• оволодіти основними компетенціями медіатора...

Вступ без ЗНО? - Це реально: МНТУ запрошує до міжнародної навчальної програми

Життя - непередбачуване. І не завжди усе в ньому іде так, як ми плануємо заздалегідь. Багато об'єктивних причин можуть змусити навіть талановитого та перспективного абітурієнта не скласти цьогорічне ЗНО.
Сучасний світ - динамічний. Той, хто це добре розуміє, не хоче даремно витрачати рік до наступної вступної кампанії. Адже його можна провести з користю, працюючи на перспективу  та навчаючись майбутній спеціальності за сучасними європейськими стандартами.
Не встигли чи не змогли скласти ЗНО цього року...

Третя сесія єдиного вступного іспиту

Відбудеться третя сесія єдиного вступного іспиту з іноземної мови (ЄВІ) згідно з Наказом Міністерства освіти і науки України від 16.07.2019 №985  «Щодо проведення в 2019 році спеціально організованої сесії єдиного вступного іспиту» визначено терміни проведення спеціально організованої сесії єдиного вступного іспиту  та реєстрації вступників для участі в ній.
Вступники, які хочуть повторно скласти єдиний вступний іспит (ЄВІ) з іноземної мови, матимуть шанс отримати ступінь магістра.
Нагадаємо, що реєстрація триватиме з 7 до 15 жовтня її здійснюватиме приймальна комісія одного з закладів вищої освіти, у якому вступник бажає...

В МНТУ - СВЯТО!

30 серпня в МНТУ знову звучав гімн України та «Гаудеамус».
Цього разу вітання та побажання отримували першокурсники університету!
Посвята у студенти - це перша офіційна участь першокурсників у суспільному житті навчального закладу, яка запам'ятовується назавжди.
Сьогодні першокурсників та їх батьків вітав весь професорсько-викладацький колектив та ректорат МНТУ, на чолі з ректором - доктором економічних наук, професором Худолей Веронікою Юріївною.
Ректор запевнила студентів, що саме в нашому університеті вони отримають якісну освіту, яскраве і цікаве студентське життя та побажала здійснення...

Інженерія програмного забезпечення

Інженерія програмного забезпеченняІ. Вступ

Призначення програми – забезпечити проведення фахового випробування при вступі на ІІI курс  (з нормативним терміном навчання на вакантні місця) для здобуття ОКР «Бакалавр» за умови вступу на споріднений напрям підготовки.

Мета фахового випробування полягає у з’ясуванні рівня теоретичних знань і практичних умінь і навичок, необхідних для опанування нормативних і варіативних дисциплін за програмою підготовки бакалавра за галуззю знань 12 "Інформаційні технології" спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення».

Завдання для фахового вступного випробування охоплюють основний  навчальний матеріал для підготовки бакалавра з дисциплін 1-2- го курсу:

  • Вища математика;
  • Алгоритмізація та програмування;
  • Алгоритми та структури даних.

Питання складені таким чином, що потребують для свого розв’язання інтегрованих знань з дисциплін та вмінь використовувати теоретичний  матеріал на практиці.

Завдання вступного випробування передбачають перевірку і оцінку знань та вмінь абітурієнта.

Вимоги до здібностей і підготовки абітурієнтів. Для успішного засвоєння дисциплін, передбачених навчальним планом для підготовки фахівців за ОКР «Бакалавр» абітурієнти повинні здобути освітньо-кваліфікаційний рівень «Молодший спеціаліст» за спорідненою спеціальністю та володіти здібностями до засвоєння знань, умінь і навичок з дисциплін гуманітарної, соціально-економічної, математичної, природничо-наукової підготовки, професійної та практичної підготовки. Обов’язковою умовою є вільне володіння державною мовою.

Характеристика змісту програми. Програма складається з переліку питань, які відображають окремі аспекти напряму підготовки та інтегрує знання з кількох дисциплін, передбачених програмою підготовки молодших спеціалістів.

ІІ. Структура вступного випробування

Вступник отримує для відповіді білет, в якому визначені 5 питань з наведеного в програмі переліку.

Вступне випробування проводиться в письмовій формі, тривалість якого не повинна перевищувати 2 години.

Вступне випробування у формі письмового екзамену проводять не менше трьох членів комісії.

По закінченню вступного випробування екзаменатори відмічають правильність відповідей абітурієнтів, заповнюють екзаменаційну відомість та підписують її.

Інформація про результати вступного випробування оголошується вступникові у день його проведення.

ІІІ. Вимоги до відповіді абітурієнта

У процесі складання вступного випробування абітурієнт має виявити достатній рівень набутих знань і вмінь.

Екзаменаційна робота в цілому оцінюється за 100-бальною шкалою (від 100 до 200).

Максимально абітурієнт може набрати за правильне виконання всього завдання 100 балів, що відповідає 200 балам за шкалою (від 100 до 200).

ІV. Зміст програми

1. Вища математика

Лінійна алгебра та аналітична геометрія

Аналітична геометрія на площині та у просторі. Вектори, прямі, площини. Означення вектора, дії, умови колінеарності, компланарності векторів, скалярний, векторний, змішаний добуток, теорема про направляючі косинуси. Пряма на площині, види рівняння прямої. Пряма у просторі. Задачі: рівняння площини, пряма і площина.

Лінійна алгебра. Системи лінійних алгебраїчних рівнянь (СЛАР). Визначник, його властивості. Матриця, транспонована та обернена матриці, методи рішення СЛАР.

Задачі: знаходження визначника матриці, транспонування матриці, знаходження коренів СЛАР.

Математичний аналіз

Границі. Послідовності і границі, арифметичні дії над границями. Нескінченно малі, еквівалентно нескінченно малі. Границя функції. Пошук границі. Теореми про границі функції. Неперервні і рівномірно неперервні функції. Теореми про неперервні функції.

Диференційне числення. Означення похідної. Таблиця похідних. Теореми про похідну. Поняття диференціалу. Похідні та диференціали вищих порядків. Задачі на геометричний зміст похідної. Дослідження функції і побудова графіку. Основні теореми диференціального числення.

Задачі: знаходження границь, похідних 1-го та вищих порядків, дослідження функції.

Список рекомендованої літератури

Основна література

1. В.П. Дубовик, І.І. Юрик. Вища математика. У 2 ч. – К.: Техніка, 2000, 2003р.

2. В.П. Лавренчук, І.І. Веренич, Г.С. Пасічник, І.М. Черевко. Вища математика: Підручник для ВНЗ. –Чернівці: Рута, 2006.

4. В.П. Дубовик, І.І. Юрик. Вища математика. Збірник задач. – К.: А.С.К., 2005 р.

Додаткова література

5. Г.Л. Кулініч, Л.О. Мірошніченко, В.В. Плахотнюк, Г.Й. Призва. Вища математика: основні означення, приклади і задачі. У 2 кн. –К.: Либідь, 1994.

2. Алгоритмізація та програмування

Основні поняття та означення. Основні алгоритмічні структури.

Прості типи даних. Поняття «константа», «змінна», «вираз». Оператор присвоєння, процедури введення та виведення даних.

Керування порядком обчислень. Алгоритмічні структури розгалуження. Вибір із двох альтернатив, вкладеність конструкцій вибору, поліваріантний вибір. Поняття операторного блоку. Алгоритмічна конструкція повторень та операторів, які їх реалізують. Цикл із передумовою, цикл із постумовою та цикл із лічильником. Рекурсія і її програмна реалізація. Алгоритми обчислення факторіала та степеневого ряду. Числа Фібоначчі.

Структуровані типи даних. Одновимірні масиви.

Поняття масиву та його властивості. Базові операції обробки одновимірних масивів та алгоритми сортування масивів.

Багатовимірні масиви. Базові операції обробки двовимірних масивів.

Процедури. Поняття процедури. Правила розробки і оформлення процедур, способи передачі параметрів. Виклик процедур.

Функції. Правила розробки програм з використанням функцій. Правила розробки і оформлення функцій. Способи передачі параметрів  функцій. Рекурсія і її програмна реалізація.

Задачі: розроблення програм для роботи з масивами, реалізація алгоритмів сортування та пошуку, знаходження факторіалу числа, виористання процедур і функцій.

Рекомендована література

Основна література

  1. Ковалюк Т.В. Основи програмування. – К.: Видавнича група BHV. - 2005.- 384с.
  2. Златопольский Д. М. Сборник задач по программированию. 2-е издание. -БХВ-Петербург, 2007.-240 с.

Додаткова література

  1. Зеленяк О.П. Практикум программирования на Turbo Pascal: Задачи, алгоритмы и решения. – СПб.: ДиаСофт ЮП, 2003. – 320с.
  2. Бартків А.Б. та ін. Турбо Паскаль: Алгоритми і програми. -К.: Вища школа, 2004. -248с
  3. Йенсен К., Вирт Н. Паскаль. Руководство пользователя и описание языка. -М.: Финансы и статистика, 2002. -256с.

3. Алгоритми та структури даних

Математичні основи аналізу алгоритмів.

Теоретичний аспект аналізу алгоритмів. Практичний аспект аналізу алгоритмів. Асимптотична складність алгоритму. Форми запису алгоритмів.

Алгоритмічні стратегії.

Базові алгоритми. Алгоритмічні стратегії. Рекурсивні функції. Оператор суперпозиції. Оператор рекурсії. Теза Чорча. Теорема про еквівалентність класів обчислюваних функцій.

Основи теорії обчислюваності

Обчислюваність функцій. Асимптотична складність обчислень. Асимптотична часова складність. Машина Тьюринга. Теза Тьюринга.

Алгоритми сортування, злиття та пошуку.

Постановка задачі сортування масивів. Прості методи сортування масивів. Метод прямого вибору. Метод бульбашки. Метод сортування та злиття. Сортування Батчера.

Комбінаторні алгоритми

Автоматична побудова лабіринту. Бінарне дерево. Задача про вісім ферзів. Сортування. Задача про призначення (задача вибору).

Основна література

1. Т.Кормен, Ч. Лейзерсон, Р.Ривест, К.Штайн. Алгоритмы: построение и анализ. - М.: Вильямс. - 2013 г. 1328 с.

2. А. Ахо, Дж. Хопкрофт, Дж. Ульман, Построение и анализ вычислительных алгоритмов. - М.: Мир, 1979, 536 стр.

Додаткова література

3. С. Дасгупта, Х. Пападимитриу, У. Вазирани  Алгоритмы. – Москва, Издательство МЦНМО. -2014 г. -320 с.

4. Глибовець М. М. Основи комп’ютерних алгоритмів. – Київ: Видавничий дім “КМ Академія”, 2003 р. – 452 с.

5. Окулов С.М. Программирование в алгоритмах. - М.: БИНОМ. Лаборатория знаний, 2002. - 341 с.

V. Критерії оцінювання знань абітурієнтів

Максимально абітурієнт може набрати за правильне виконання всього завдання 100 балів, що відповідає 200 балам за шкалою (від 100 до 200).

Кожен абітурієнт отримує білет, який містить 4 питання, аркуші екзаменаційної роботи зі штампом Приймальної комісії та особовий номер для кодування тексту.

Кожне питання білету оцінюється у 25 балів.

191-200 балів абітурієнт отримує, виявивши такі знання та вміння:

  • повністю послідовно розкрито зміст поставленого запитання;
  • вільне володіння спеціальною термінологією, чітко виражена і аргументована самостійна позиція у певних ситуаціях;
  • досконало застосовані одержані знання, уміння та навички з різних дисциплін для правильного вирішення всіх поставлених завдань.

162-190 балів абітурієнт отримує, виявивши такі знання та вміння:

  • послідовно розкрито зміст поставленого запитання;
  • вільне володіння спеціальною термінологією, можливі деякі неточності, що не призводять до помилкових висновків;
  • як правило, правильне застосування одержаних знань, умінь та навичок з різних дисциплін для вирішення більшості поставлених питань.

124-161 бал абітурієнт отримує, виявивши такі знання та вміння:

  • зміст питання викладено частково, непослідовно;
  • у відповідях є помилки при використанні деяких понять;
  • при вирішенні поставленого завдання абітурієнт не розуміє шляхів практичного використання одержаних знань.

100-123 бали абітурієнт отримує, виявивши такі знання та вміння:

  • основний зміст завдання не розкрито;
  • допущено грубі помилки у відповідях;
  • відсутність володіння спеціальною термінологією.
ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Рівень акредитації: IV

Форма навчання: денна, заочна, за дистанційними технологіями

Кваліфікаційний рівень: молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр

Військова кафедра:

Гуртожиток:

Післядипломна освіта:

Аспірантура, докторантура:

Курси підготовки до ЗНО:

ПАРТНЕРИ