Дорадчий моніторинг проекту Еразмус+ “Європейське законодавство в сфері прав людини для університетів України та Молдови”

В стінах Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського «Харківський Авіаційний Інститут», 5 вересня 2019р. відбувся дорадчий моніторинг проекту Еразмус+ “Європейське законодавство в сфері прав людини для університетів України та Молдови” (European Human Rights Law for Universities of Ukraine and Moldova 573861-EPP-1-2016-1-EE-EPPKA2-CBHE-JP / HRLAW). Моніторинг було проведено представниками Національного Еразмус+ офісу в Україні.
Протягом доби українські університети-партнери...

Базові навички медіатора

Запрошуємо вас на 4-х модульну Сертифікаційну навчально-практичну програму: "Базові навички медіатора" (БНМ) – 120 год. навчання та практики.
Графік навчання:
1 модуль: 10-12 жовтня 2019р.
2 модуль: 14-16 листопада 2019р.
3 модуль: 19-21 грудня 2019р.
4 модуль: 23-25 січня 2020р.
Програма БНМ відповідає міжнародним стандартам підготовки медіаторів та надає можливість учасникам:
• отримати теоретичні знання та практичні інструменти для роботи медіатора
• оволодіти основними компетенціями медіатора...

Вступ без ЗНО? - Це реально: МНТУ запрошує до міжнародної навчальної програми

Життя - непередбачуване. І не завжди усе в ньому іде так, як ми плануємо заздалегідь. Багато об'єктивних причин можуть змусити навіть талановитого та перспективного абітурієнта не скласти цьогорічне ЗНО.
Сучасний світ - динамічний. Той, хто це добре розуміє, не хоче даремно витрачати рік до наступної вступної кампанії. Адже його можна провести з користю, працюючи на перспективу  та навчаючись майбутній спеціальності за сучасними європейськими стандартами.
Не встигли чи не змогли скласти ЗНО цього року...

Третя сесія єдиного вступного іспиту

Відбудеться третя сесія єдиного вступного іспиту з іноземної мови (ЄВІ) згідно з Наказом Міністерства освіти і науки України від 16.07.2019 №985  «Щодо проведення в 2019 році спеціально організованої сесії єдиного вступного іспиту» визначено терміни проведення спеціально організованої сесії єдиного вступного іспиту  та реєстрації вступників для участі в ній.
Вступники, які хочуть повторно скласти єдиний вступний іспит (ЄВІ) з іноземної мови, матимуть шанс отримати ступінь магістра.
Нагадаємо, що реєстрація триватиме з 7 до 15 жовтня її здійснюватиме приймальна комісія одного з закладів вищої освіти, у якому вступник бажає...

В МНТУ - СВЯТО!

30 серпня в МНТУ знову звучав гімн України та «Гаудеамус».
Цього разу вітання та побажання отримували першокурсники університету!
Посвята у студенти - це перша офіційна участь першокурсників у суспільному житті навчального закладу, яка запам'ятовується назавжди.
Сьогодні першокурсників та їх батьків вітав весь професорсько-викладацький колектив та ректорат МНТУ, на чолі з ректором - доктором економічних наук, професором Худолей Веронікою Юріївною.
Ректор запевнила студентів, що саме в нашому університеті вони отримають якісну освіту, яскраве і цікаве студентське життя та побажала здійснення...

Комп'ютерні науки

Комп'ютерні науки І. Вступ

Мета програми фахового вступного випробування для здобуття ступеня «Магістр» спеціальності "Комп'ютерні науки" - виявити здатність до засвоєння знань та вмінь для навчання за неспорідненою спеціальністю.

Зміст програми. На фахове вступне випробування зі спеціальності «Комп'ютерні науки» виносяться завдання з наступних нормативних дисциплін бакалаврської програми:

  • Вища математика;
  • Організація баз даних та знань;
  • Об’єктно-орієнтоване програмування;
  • Операційні системи.

Кожен абітурієнт отримує білет із завданнями, аркуші екзаменаційної роботи зі штампом Приймальної комісії та особовий номер для кодування тексту. Перед початком вступного екзамену представники Приймальної комісії проводять інструктаж щодо правил виконання завдань.

ІІ. Структура вступного випробування

Вступник отримує для відповіді білет, в якому визначені 4 питання з наведеного в програмі переліку.

Вступне випробування проводиться в письмовій формі, тривалість якого не повинна перевищувати 2 години.

Вступне випробування у формі письмового екзамену проводять не менше трьох членів комісії.

По закінченню вступного випробування екзаменатори відмічають правильність відповідей абітурієнтів, заповнюють екзаменаційну відомість та підписують її.

Інформація про результати вступного випробування оголошується вступникові у день його проведення.

ІІІ. Вимоги до відповіді абітурієнта

У процесі складання вступного екзамену абітурієнт має виявити достатній рівень набутих знань і вмінь.

Екзаменаційна робота в цілому оцінюється за 100-бальною шкалою (від 100 до 200).

Максимально абітурієнт може набрати за правильне виконання всього завдання 100 балів, що відповідає 200 балам за шкалою (від 100 до 200).

ІV. Зміст програми

  1. Вища математика

Лінійна алгебра та аналітична геометрія

Аналітична геометрія на площині та у просторі. Вектори, прямі, площини. Означення вектора, дії, умови колінеарності, компланарності векторів, скалярний, векторний, змішаний добуток, теорема про направляючі косинуси. Пряма на площині, види рівняння прямої. Пряма у просторі. Задачі: рівняння площини, пряма і площина.

Лінійна алгебра. Системи лінійних алгебраїчних рівнянь (СЛАР). Визначник, його властивості. Матриця, транспонована та обернена матриці, методи рішення СЛАР.

Задачі: знаходження визначника матриці, транспонування матриці, знаходження коренів СЛАР.

Математичний аналіз

Границі. Послідовності і границі, арифметичні дії над границями. Нескінченно малі, еквівалентно нескінченно малі. Границя функції. Пошук границі. Теореми про границі функції. Неперервні і рівномірно неперервні функції. Теореми про неперервні функції.

Диференційне числення. Означення похідної. Таблиця похідних. Теореми про похідну. Поняття диференціалу. Похідні та диференціали вищих порядків. Задачі на геометричний зміст похідної. Дослідження функції і побудова графіку. Основні теореми диференціального числення.

Задачі: знаходження границь, похідних 1-го та вищих порядків, дослідження функції.

Список рекомендованої літератури

Основна література

1. В.П. Дубовик, І.І. Юрик. Вища математика. У 2 ч. – К.: Техніка, 2000, 2003р.

2. В.П. Лавренчук, І.І. Веренич, Г.С. Пасічник, І.М. Черевко. Вища математика: Підручник для ВНЗ. –Чернівці: Рута, 2006.

4. В.П. Дубовик, І.І. Юрик. Вища математика. Збірник задач. – К.: А.С.К., 2005 р.

Додаткова література

5. Г.Л. Кулініч, Л.О. Мірошніченко, В.В. Плахотнюк, Г.Й. Призва. Вища математика: основні означення, приклади і задачі. У 2 кн. –К.: Либідь, 1994.

  1. Організація баз даних та знань

Визначення БД і СУБД. Переваги використання БД. Основні вимоги до СУБД. Різні варіанти технології роботи з БД у багатокористувальницькому режимі (централізована архітектура, комп’ютерна мережа з файловим сервером, клієнт-серверна архітектура).

Архітектура баз даних.

Архітектура ANSI/SPARC. Концептуальний рівень. Зовнішній рівень. Внутрішній рівень. Відображення.

Моделі даних. Ієрархічна та мережна моделі.

Поняття моделі даних. Типи моделей (ієрархічна, мережна, реляційна, об’єктна). Ієрархічна модель даних. Операції над ієрархічною структурою даних. Обмеження цілісності ієрархічної структури даних. Переваги і недоліки. Мережна модель даних. Операції над мережною структурою даних. Обмеження цілісності мережної структури даних.

Реляційна модель даних.

Відношення в математиці. Визначення відношення. Домени, атрибути, схеми і екземпляри реляційних відношень. Відношення і таблиці. Ключі відношень.

Реляційна алгебра.

Мови запитів в БД. Властивості бінарних операцій. Операції реляційної алгебри. Приклади. Еквівалентні перетворення і оптимізація виразів реляційної алгебри. Реляційне числення. Числення Кодда. Еквівалентність і повнота.

Теорія нормалізації реляційної моделі даних.

Сутність теорії нормалізації. Функціональна залежність. Нормальні форми. Проектування схеми реляційної моделі даних.

Мови запитів. Мова SQL.

Створення, змінювання та видалення таблиць в SQL. Обмеження цілісності в SQL. Маніпулювання даними в SQL. Виконання запитів в SQL.

Цілісність даних.

Поняття про обмеження цілісності і їх класифікація. Декларативні обмеження цілісності. Динамічні обмеження цілісності. Семантичні обмеження цілісності.

Питання до екзамену

  1. База даних. Визначення, основні поняття.
  2. Основні вимоги до системи баз даних.
  3. Архітектура баз даних ANSI/SPARC. Фізична і логічна незалежність даних.
  4. Що таке модель даних? Приклади моделей даних.
  5. Реляційна модель даних: структура даних.
  6. Реляційна модель даних: обмеження цілісності (первинний ключ, зовнішній ключ).
  7. Операції реляційної алгебри. Теоретико-множинні операції.
  8. Операції реляційної алгебри. Проекція.
  9. Операції реляційної алгебри. Відбір (селекція).
  10. Операції реляційної алгебри. Декартовий добуток.
  11. Реляційна алгебра. Операції з'єднання.
  12. Властивості операцій реляційної алгебри. Оптимізація її виразів.
  13. Мова SQL. Класифікація і типи SQL-операторів.
  14. Теорія нормалізації реляційної моделі даних.
  15. Ненормалізовані відношення і перша нормальна форма. Приклади.
  16. Функціональна залежність: основні поняття і властивості. Приклади.
  17. Неповна функціональна залежність і друга нормальна форма.
  18. Транзитивна функціональна залежність і третя нормальна форма.
  19. Мова SQL. Призначення і можливості команди CREATE TABLE.
  20. Мова SQL. Призначення і можливості команди DROP TABLE.

Література

Основна

1. Пасічник В. В., Резніченко В. А. Організація баз даних та знань. К.: Видавнича група BHV, 2006. 384 с.

Додаткова

2. Гайна Г. А. Основи проектування баз даних: Навчальний посібник – К.: КНУБА, 2005. – 204 с.

3. Бази даних та інформаційні системи. Навчальний посібник / С.В. Шаров, В.В. Осадчий. – Мелітополь: Вид-во МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2014. – 352 с.

4. Руденко В.Д. Бази даних в інформаційних системах  К.: Фенікс, 2010,- 235 с.

3. Об’єктно-орієнтоване програмування

Базові принципи ООП: абстракція, успадкування, поліморфізм. Поняття об'єктів і класів та їх взаємовідносин. Клас як абстрактний тип даних. Конструктори класу. Типи конструкторів. Члени класу.

Поліморфізм

Перевизначення методів. Методи зі змінною кількістю аргументів. Індексатори. Перевизначення операцій.

Спадкування класів

Організація ієрархії класу. Спадкування конструкторів. Спадкування і приховування імен базового класу. Застосування ключового слова base для доступу до прихованого імені. Віртуальні методи. Пізнє і раннє зв'язування об'єктів класу. Абстрактні класи і методи. Заборона спадкування і герметичні класи.

Інтерфейси

Інтерфейс як окремий випадок абстрактного класу. Реалізація інтерфейсів у C#. Інтерфейси і поля. Інтерфейси і спадкування.

Стандартні інтерфейси С#

Порівняння об'єктів і інтерфейс IComparable. Порівняння об'єктів за кількома критеріями. Інтерфейс IComparer. Перелічуваність об'єктів і інтерфейси. Інтерфейс IEnumerable.

Делегати

Означення делегатів. Делегат як покажчик на метод. Групове перетворення методів, що делегуються. Події та їхня обробка з використанням делегатів.

Узагальнення

Універсальні методи. Універсальні (узагальнені) класи з одним параметром. Універсальні (узагальнені) класи з кількома параметрами. Обмеження параметрів типу. Універсальні делегати. Універсальні (узагальнені) інтерфейси.

Класи-колекції

Універсальний клас List<>. Клас SortedList<TKey,TValue> - відсортований список. Клас Dictionary<TKey,TValue> - словник. Клас SortedDictionary <TKey,TValue> - відсортований словник. Клас LinkedList<T> - двозв’язний список. Класи Stack і Stack<T> стек. Класи Queue і Queue <T> - черга.

Питання до екзамену

  1. Основні поняття об’єктного підходу: клас, об’єкт, спадкування. Члени класу.
  2. Спадкування реалізації класів: спадкування типу is of. Вкладені класи і спадкування типу part of.
  3. Динамічний поліморфізм і віртуальні методи класів.
  4. Концепція поліморфізму та її реалізація в об’єктно-орієнтованих мовах програмування.
  5. Особливості спадкування конструкторів в ієрархії класів.
  6. Поліморфізм. Перевизначення методів і операцій на рівні класу.
  7. Віртуальні і абстрактні методи в ієрархії класів. Особливості їх застосування.
  8. Спадкування і його роль в ООП. Види спадкування.
  9. Класи-інтерфейси: призначення, створення, особливості використання, відміна від абстрактних класів.
  10. Стандартні інтерфейси C#. Реалізація порівняння об’єктів за допомогою інтерфейсу IСomparable.
  11. Інтерфейси і спадкування. Інтерфейси і поля.
  12. Універсальні класи. Обмеження параметрів типу.
  13. Обробка виключень. Клас System.Exception.
  14. Події і їх обробка з використанням делегатів.
  15. Універсальні класи-колекції та їх використання.
  16. Універсальний клас List<T>. Призначення, основні методи та властивості класу.
  17. Класи Dictionary<TKey, TValue>  і  SortedDictionary<TKey, TValue>.
  18. Інтерфейс IComparable. Призначення, методи та їх реалізація у похідному класі.
  19. Делегати у C#. Особливості делегатів порівняно із звичайними методами.
  20. Делегати у C#.  Групове перетворення методів.

Література

Основна

1. Шилдт, Герберт. С# 4.0: полное руководство.: Пер. с англ. — М.: ООО "И.Д. Вильямс", 2011. -1056 с.

2. Сорокатий Р. В., Пасічник О.А. Основи об’єктно-орієнтованого програмування мовою С#: навчальний посібник для студентів вищих навчальних  закладів.– Хмельницкий: ХНУ, 2013. – 193 с.

3. Объектно-ориентированный анализ и проектирование. /Маклафлин Б., Поллайс Г., Уєст Д. -СПб.: Питер, 2013.-608 с.

4. Об’єктно-орієнтоване програмування: конспект лекцій / Укладач Коротун Т.М.  – Київ. –МНТУ, - 2015. - 345с.

Додаткова

5. Троелсен Э. Язык программирования С# 5.0 и платформа .Net 4.5. 6-е изд. /-М.:ООО «И.Д. Вильямс». 2013. -1312 с.

6. Ватсон Б. C# на примерах. – СПб.: БХВ-Петербург, 2011. -608 с.

7. Полное руководство по языку программирования С# 7.0 и платформе .NET 4.7. https:// metanit.com/sharp/tutorial/

4. Операційні системи

Поняття операційної системи (ОС) та її призначення. Класифікація сучасних ОС. Основні задачі ОС: керування процесами і потоками, керування пам’яттю, файлами, пристроями.

Архітектура та ресурси операційних систем.

Базові поняття архітектури ОС: механізми і політика, ядро системи, режими роботи системи. Підходи до реалізації архітектури ОС: монолітні системи, системи з мікроядром, комбіновані архітектури. Ресурси ОС. Взаємодія ОС з апаратними засобами, системними і прикладними програмними засобами.

Планування та керування процесами і потоками

Визначення процесу та потоку. Реалізація та використання моделі процесів і багатопотоковості. Образ процесу. Стани процесів і потоків. Опис процесів і потоків. Перемикання контексту й обробка переривань. Організація перемикання контексту

Планування процесів і потоків.

Загальні принципи планування. Особливості виконання потоків. Механізми і політика планування. Види планування: довготермінове планування, середньо термінове планування, короткотермінове планування.

Алгоритми планування. Кругове планування. Планування із пріоритетами.

Багатозадачність, взаємодія потоків. Принципи та проблеми взаємодії потоків. Механізми синхронізації: семафори, м'ютекси та умовні змінні.

Міжпроцесова взаємодія. Види міжпроцесової взаємодії: передавання повідомлень, розподілюваної пам'яті, відображуваної пам'яті. Базові механізми міжпроцесової взаємодії.

Технології передавання повідомлень: канали, черги повідомлень, сокети, їх особливості. Синхронне та асинхронне передавання повідомлень. Типи сокетів. Віддалений виклик процедур (RPC).

Керування оперативною пам’яттю

Основи технології віртуальної пам'яті. Проблеми реалізації віртуальної пам'яті. Фрагментація пам'яті.  Фізична і логічна організація пам'яті. Способи реалізації віртуальної пам'яті. Підхід базового і межового регістрів, його переваги і недоліки

Сегментація пам'яті. Способи сегментації. Переваги і недоліки сегментації.

Сторінкова організація пам'яті, принципи реалізації. Порівняння сторінкової організації пам'яті та сегментації.

Взаємодія з диском під час керування пам'яттю.

Причини використання диска під час керування пам'яттю. Поняття підкачування. Завантаження сторінок на вимогу. Особливості підкачування сторінок. Проблеми реалізації підкачування сторінок. Заміщення сторінок. FIFO-алгоритм заміщення сторінок. Зберігання сторінок на диску.

Питання до екзамену

1. Призначення та функції операційної системи.

2. ОС з монолітним ядром. Особливості архітектури. Переваги і недоліки.

3. З яких основних компонентів складається ОС?

4. Мікроядрова архітектура ОС. Переваги і недоліки.

5.  Назвіть наперед визначені процеси ядра.

6. Назвіть основні складові процесу в операційній системі.

7. Назвіть основні складові потокув операційній системі.

8. Що означає образ процесу? Назвіть компоненти образу процесу в UNIX.

9. Можливі стани процесів і потоків.

10. Що означає перемикання контексту при виконанні процесу?

11. Основні види паралелізму та їх характеристика.

12. Основні цілі та стратегії планування процесів і потоків.

13. Алгоритми планування процесів і потоків.

14. Алгоритм кругового планування процесів.  Його переваги порівняно з іншими алгоритмами планування.

15. Види міжпроцесової взаємодії.

16. Реалізація віртуальної пам'яті. Сегментація  пам'яті.

17. Логічна і фізична адресація пам'яті.

18. Переваги і недоліки сегментації пам'яті.

19. Причини використання диска під час керування пам'яттю. Підкачування.

20.  FIFO-алгоритм заміщення сторінок.

Література

Основна

1. Шеховцов В. А. Операційні системи. Підручник для ВНЗ. – К.: BHV, 2008. –576 с.

Додаткова

2. Современные операционные системы. 4-е изд. /Таненбаум Э. Бос Х. – СПб: Питер. – 2015 г. – 1120 c.

3. Гордеев А. В. Операционные системы: Учебник для вузов. 2-е издание. – СПб.: Питер, 2007.

V. Критерії оцінювання знань

Фахове вступне випробування проводиться у письмовій формі.

Тривалість вступного випробування – 2 години (120 хвилин).

Білети складаються з 4 завдань.

Кожне завдання білету оцінюються у 25 балів.

Сумарна максимальна кількість балів – 200.

191-200 балів абітурієнт отримує, виявивши такі знання та вміння:

  • повністю послідовно розкрито зміст поставленого запитання;
  • вільне володіння спеціальною термінологією, чітко виражена і аргументована самостійна позиція у певних ситуаціях;
  • досконало застосовані одержані знання, уміння та навички з різних дисциплін для правильного вирішення всіх поставлених завдань.

162-190 балів абітурієнт отримує, виявивши такі знання та вміння:

  • послідовно розкрито зміст поставленого запитання;
  • вільне володіння спеціальною термінологією, можливі деякі неточності, що не призводять до помилкових висновків;
  • як правило, правильне застосування одержаних знань, умінь та навичок з різних дисциплін для вирішення більшості поставлених питань.

124-161 бал абітурієнт отримує, виявивши такі знання та вміння:

  • зміст питання викладено частково, непослідовно;
  • у відповідях є помилки при використанні деяких понять;
  • при вирішенні поставленого завдання абітурієнт не розуміє шляхів практичного використання одержаних знань.

100-123 бали абітурієнт отримує, виявивши такі знання та вміння:

  • основний зміст завдання не розкрито;
  • допущено грубі помилки у відповідях;
  • відсутність володіння спеціальною термінологією.
ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Рівень акредитації: IV

Форма навчання: денна, заочна, за дистанційними технологіями

Кваліфікаційний рівень: молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр

Військова кафедра:

Гуртожиток:

Післядипломна освіта:

Аспірантура, докторантура:

Курси підготовки до ЗНО:

ПАРТНЕРИ